2011. július 21., csütörtök

Hang

Dolgoztál már a hangoddal? Volt olyan amikor a hangod volt a munkaeszközöd?


Nekem már volt. Az ember gyakran használja a hangját a munkájához, de csak kevés esetben az az egyetlen munkaeszköze, a sikere titka. Hirtelen nekem most két lehetőség jut eszembe, az egyik a média, azon belül is elsősorban a rádió, a másik a telefonos munka, hiszen ez az a két terület, ahol semmi más nem áll rendelkezésre ahhoz, hogy sikeres legyél, mint a hangod. Nos én a második területen próbáltam ki magam, volt amikor én hívtam ügyfeleket, volt amikor engem hívtak. Amikor én hívok az sokkal nehezebb, mert akkor kell magam jobban eladni, ha engem hívnak, akkor akarnak valamit, amiben én tudok nekik segíteni, így akármit is gondolnak rólam úgyis én nyerek. Volt olyan eset, amikor már nagyon untam a saját szövegem, s ez feltűnt a hívottnak is, persze, hogy nem sikerült rábeszélnem a vásárlásra. Sokat segít, ha az embernek kellemes az orgánuma, amit jó hallgatni, hiszen akkor sokkal könnyebben el tudja magát adni. Volt olyan kollegám, akit a mellette ülök is szerettek hallgatni, olyan kellemes volt a hangja. Az orgánum azért is fontos, mert a telefon vagy a rádió túlvégén az ember az alapján társít egy arcot, egy embert a hanghoz, és ha kellemesnek találja a hangot, akkor kellemes embert képzel mögé. Számtalan esetben találkoztam már olyannal, hogy egész más képet társítottam egy egy hanghoz, mint a valóság. Hát én közepesen nevezném magam sikeresnek, habár egyre jobban ment a dolog, ahogy telt az idő, de azért rekorder nem lettem, de már kezdtem becsömörleni az egésztől. Beszélni azért még most is szeretek:)

2 megjegyzés:

  1. Én is dolgoztam a második területen. Én azt vettem észre, ha vidáman vettem föl a telefont, akkor nagyobb eséllyel szelídítettem meg a dühöngő őrülteket, míg ha érződött rajtam, hogy elegem van az egészből, akkor néha olyan emberből is sikerült előcsalogatnom az állatot, akiből egyébként nem feltétlenül tudtam volna.
    Persze fura dolog, de én annyira nem szeretek beszélni. :)

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332011. július 22. 0:37

    [warum](#11518566): hát igen, az ilyen munkának nem feltétele, hogy szeress beszélni:)
    Én tudtam vidáman unott is lenni már:)

    VálaszTörlés