2012. augusztus 11., szombat

ásványvíz

Itthon nem tudsz mellényúlni, minden ásványvíznek nagyjából ugyanolyan íze van, megkülönböztetni inkább csak a márka által sugallt kép miatt tudjuk őket semmit a tényleges íze miatt. Szóval szinte mindegy melyik flakont veszed le a polcról körülbelül ugyanaz az íz köszön vissza. Ilyen tudással felvértezve azonban külföldön megjárhatja az ember. Én is így jártam, habár így utólag visszagondolva nem is értem hogy nem kapcsoltam, hiszen megvolt a kellő tudásom hozzá, de az utóbbi évek berögzült információi alapján úgy voltam vele, hogy minden ásványvíz egyforma (tudom tudom, ezzel nem mindenki ért egyet, de higgyétek el az erdélyi ásványvizekhez képest nálunk tényleg minden víz egyforma), és hát gyanútlanul kiválasztottam egy számomra ismert márkát a polcról aztán amikor megkóstoltam, akkor jött a meglepetés, hogy ez nem is olyan ízű, mint a sima ásványvíz, ez inkább olyan, mint azok a borvízkutak, amiket körbe kóstoltunk, csak azoknál számomra kellemesebb ízű. Én egy Tusnádit választottam, és nem is tudom miért nem jutott nekem egyből eszembe, hogy én azt a vizet a forrásánál, Tusnádon már kóstoltam gyerekkoromban, és akkor sem voltam oda érte. A borvíznek van egy jellegzetes íze, habár nagyon sok különböző borvíz van, de azt meg kell szokni, és csak így elsőre legalábbis nálam nem lesz belőle szerelem.
Szóval csak csínján és jól meggondolva válassz ásványvizet a polcról, ha Erdélyben jársz, mert bizony jelentősége van, hogy mit iszol: Borszékit, Tusnádit, vagy Hargita Gyöngyét, és persze akkor se lepődj meg, ha a forrásnak nem olyan íze van, mint amire számítasz.

2 megjegyzés:

  1. augusztus 17.
    @Raven: hát hidd el a borvíz ízét nem feltétlen tudja elnyomni egy kis icetea, vagy bármi.
    IO

    VálaszTörlés
  2. augusztus 16.
    Szerintem tedd azt, hogy veszel egy ice-teát 0.5 litereset,majd utána miután kiittad, beleteszel vizet. Akkor minden meg fog oldódni. :) Ugyanis ice-tea ízű vized lesz! :)
    Raven

    VálaszTörlés