2015. február 15., vasárnap

A Szépművészetiben

Azon ritka alkalmak egyike volt a héten, amikor még időbe felfedeztem egy hírt, és nem csak utólag értesültem róla, így aztán habár eredetileg arról olvastam, hogy záró maskarás buli lesz szombat este a múzeumban, de ahogy kinyomoztam, hogy arra már nincs jegy felfedeztem, hogy ma viszont be lehet menni a román terembe is, ami a második világháború óta el volt zárva a nagyközönségtől. Így felkerekedtem ma, s kb 20 perc sorban állás után be is jutottam a múzeumba, és ha már ott voltam, akkor megnéztem az állandó kiállításokat, ami még nyitva volt, meg a Rembrandtot is. Ez utóbbiban még akkor is nagy tömeg volt, amikor én odaértem. Habár korán mentem, mert számítottam a sorra, és amikor már bent voltam először az állandó kiállításokat néztem meg, mert az egyik dolgozó, akivel beszéltem mondta, hogy már nagy sor van a Rembrandtnál is és a még akkor ki se nyitott Román csarnoknál is, és megállapodtunk, hogy jobban járok, ha először az állandó kiállításokat járom körbe. És ha már úgyis érvényes a jegyem oda is, hát miért ne. A zsilipeléses bejutás és a tömeg azért meglepett a Rembrandtnál, meg is állapítottam magamban, hogy nem is tudtam, hogy ennyire trendi múzeumba járni. Én arra számítottam, hogy sok idős lesz, és alig akad majd fiatal, de nem így volt, elég sok fiatal is volt.
Mikor lett trendi múzeumba járni? Néhány éve még azt hallottam egy múzeumi dolgozótól, hogy a fiatalok nem szeretnek múzeumba járni. Persze én is idősebb lettem már, de még fiatalnak tartom magam, és így a fiatal korosztály is egyre nagyobb időszakot foglal magában, hogy úgy mondjam:) de akkor is, számomra meglepően sok huszon és harmincx évessel találkoztam.
Egyébként fura, hogy a múzeum most 3 évre bezárja kapuit, nem látszott rajta, hogy ekkora felújítást igényelne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése