2010. december 5., vasárnap

locsolás

Van egy növényem, amely szereti a sok vizet, és hát előfordul velem, hogy kicsit megfeledkezek arról, hogy meg kéne locsolni, így ma amikor locsoltam, akkor több vizet öntöttem rá, mint a többi virágra, hogy biztos elég legyen, és ne szomjazzon szegény. Néztem, hogy a másik növényem tartójában már van víz, szóval átfolyt, a vízszerető növényem alatt viszont még semmi víz nincs, így gondoltam öntök még rá. Mostmár tudom, hogy nem kellett volna, csak türelmesen várni még egy keveset, mert így egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy már túlcsordul a tartója. Majd ránézek egy két nap múlva, nehogy most meg az legyen a baj, hogy túlöntöztem, és a végén kipusztul, mert szereti ő a vizet ugyan, de nem ennyire.

9 megjegyzés:

  1. Miféle virág ez? Mert nem mindegyik bambusz-fílingű...

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332010. december 6. 19:59

    [Treen](#11011786): hát olyan zöld féle:) nem tudom, mi a neve, kaptam, de nem bambusz szerű, én inkább ilyen erdei aljnövényzet szerűnek mondanám.

    VálaszTörlés
  3. A növények alatt sose hagyj vizet -öntözés után egy órával mindenképpen öntsd le alóla- kivéve, ha vizinövények.

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_1355332010. december 6. 22:53

    [bluemoon](#11013174) ezt még soha nem hallottam. Egyébként nem tudom, hogy vízinövény-e, de valószínű valami hasonló, mert elég jól érzi magát akkor, ha van alatt némi víz.

    VálaszTörlés
  5. Ismeretlen_313412010. december 8. 11:48

    Hát -mivel kis rálátásom azért van a kertészetre :P - nem groovy, ha poshad a növényed alatt a víz, de ha tök száraz földet locsoltál meg, nyugodtan ott hagyhatod a kifolyó vizet, mert felveszi.

    Ezen az aljnövényzet-szerűn meg bambusz-fílingűn nagyot mosolyogtam. Ha lefotózod, szíves örömest végzek néked teljes meghatározást névre meg fény-vízigényre :)

    VálaszTörlés
  6. Ismeretlen_1355332010. december 8. 21:02

    [lost](#11016247): lehet élek majd a lehetősséggel, ha egy szakember ajánlkozik, azt ki kell használni:)

    VálaszTörlés
  7. Ismeretlen_313412010. december 14. 0:29

    Helyes. Aztán max jól beégek :D

    VálaszTörlés
  8. Ismeretlen_1112262010. december 14. 10:51

    Egy tenyérnyi mohát fel tudok ajánlani, több tíz négyzetméternyi van a kertben:)
    (állítólag a pangó víz jelenlétére utal a moha (és páfrány rajzfilm), de én csak műkedvelő naív kertész vagyok, aki azt hiszi, hogy tud valamit)

    VálaszTörlés
  9. Ismeretlen_1355332010. december 16. 0:22

    [defalla](#11028135): azért pangó vízről nincs itt szó:)

    VálaszTörlés