2011. március 23., szerda

megfejtettem

Azért késnek folyamatosan a vonatok reggel és délután is minimum 5 percet, mert a jó időnek köszönhetően kitágultak a sínek és ennyivel messzebb kerültek egymástól az állomások. Persze a szerelvények is folyamatosan fejlődnek, kár hogy visszafelé, hiszen a minap majdnem röhögőgörcsöt kaptam amikor megláttam a vonatot amivel a kedves érkezett, aztán párnap múlva nekem is szerencsém volt kipróbálni azt. Egyszerűen egy csoda volt, csoda, hogy nem esett szét, a kupéba vezető ajtót mondjuk már csak a szokás tartotta a helyén, a zsanérok biztos nem, bezárni meg végkép nem lehetett, az egyik utas meg is jegyezte, hogy ezt már biztos leselejtezték egyszer. Kétségtelen, hogy még néhány év, és már antiknak fog számítani.


Egyébként az hallottátok már, hogy nálunk azért haladnak lassan a vonatok, hogy fenntartsák a nagy ország látszatát?


Kis összehasonlítás: egy ismerős mesélte, hogy a lánya 2,5 óra alatt több, mint 400 km-t tett meg vonattal Dániában, itthon nekem nemegész 220 km-hez van szükségem 3 órára, persze van olyan hely, ahol alig másfél óra is elegendő ahhoz, hogy 40 km-t haladjunk megtegyünk vonattal, de a legelképesztőbb történetet a minap mesélte egy ismerős, miszerint amikor jöttek hazafelé hajnalban vonattal az tűnt fel nekik, hogy a kalauz mindig csak hátulról jön előre, visszafelé sohasem megy, és a vonat meg sem áll sehol, először azt hitték, hogy biztos túl fáradtak, de aztán elkezdtek figyelni, és megfigyelték, hogy a vonat olyan irtóztató sebességgel robog, hogy a kalauz elől leszáll, és hátul újra fel anélkül, hogy a vonat megállna. Na mondjuk ez utóbbi már nem nálunk volt.

6 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_175322011. március 24. 14:44

    évekkel ezelőtt a múzeum körúton villamosoztam nyáron. több túrista is utazott a járaton, mentek a vásárcsarnokba. leszólítottak és megkérdezték, hogy elég-e a sima jegy erre a járatra is, illetve mikor közlekedik még ez a nyosztalgia szerelvény. amikor felvilágosítottam őket, hogy ez a normál járat és nem látványosság, csak úgy kerekedett a szemük.

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1112262011. március 24. 19:57

    A héten nekem is volt egy "kirohanásom" vonat ügyben...
    A Kál-Kápolna - Kisújszállás között közlekedő vonatot nevezték cowboly expressznek. Ha elől leszálltál, megszedtél egy kosár cseresznyét, a végén fel tudtál ugrani a "száguldó" vonatra :D
    Pécsre pl. többe kerül egy menetjegy, mint Prágába, vagy Velencébe... Hmm... Vannak furcsaságok.

    VálaszTörlés
  3. Ismeretlen_1355332011. március 24. 21:05

    [interdimenzionalis](#11253801) a középső kocsija volt annak a szerelvénynek a legantikabb:) én is emlékszem rá, jártam is vele.

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_1355332011. március 24. 21:08

    [defalla](#11254337) hát igen, mert Prágába a jegyet nemzetközi tarifák és a piac határozza meg, Pécsre meg jogszabály, de a jegyek csak nyugatra olcsóbbak, keletre nem igazán...

    VálaszTörlés
  5. én imádtam a fapados villamost :D

    mátészalka felé is olyan tempóban jár a vonat, hogy le lehet szállni egy cigire, aztán vissza :D

    VálaszTörlés
  6. Ismeretlen_1355332011. március 25. 0:47

    [meztelencsiga](#11254870): milyen praktikus, hiszen a vonatokon már úgy se szabad.:D
    Habár felénk ezt egyesek úgy értelmezik, hogy a vonat ugyan nem dohányzó, de az előtérben simán rá lehet gyújtani, hiszen az úgysem része a vonatnak, vagy mi.

    VálaszTörlés