2012. március 19., hétfő

Magyar álom vasutak

A szolgáltatás színvonala minden eddigit maga mögé utasít. A hosszú hétvégére való tekintettel, amikor amúgy is az emberek otthon ülnek ugye, mert nincs hely a vonatokon, na ezen alkalomból a vágányzári menetrend mellett még sikerült késéseket is produkálni, kevesebb vagonnal indítani a vonatokat, szóval sikerült elérni az "ideális" utaselégedettséget.
Szóval az úgy kezdődött, hogy a vágányzári menetrendnek köszönhetően az én IC-m, ami ráadásul nemzetközi is potom 1 órával több idő alatt ér célba országon belül, ami a teljes belföldi menetidőt nagyjából 1/3dal növeli. Tehát nem éri meg vele jönni, így át akartam szállni egy gyors vonatra, viszont az nem várta be az IC-t, ami eddig a pontig helyjegy nélkül is igénybe vehető, viszont innen már nem volt helyjegy csak első osztályra, így azzal nem akartam tovább menni, mert azért 1010 forintért még egy órával később célba érni már nem csak pénzkidobás, de hülyeség is, amikor van egy másik IC, ami a másik pesti pályaudvarra ér, és 40 perccel hamarabb. No nem mintha arra lett volna helyjegy, de azért mégiscsak gyorsabb és még olcsóbb is, hisz csupán 910 forintért tudok venni állóhelyjegyet, mert ülőhely nem volt egyáltalán. Ilyen drágán ácsorogni 2 órát állva egy IC-n bárkinek megéri, nemde? És még azt is mondanám megérte, ha nem késett volna az is több, mint 10 percet, így a Pestről kijövő vonatom természetesen nem tudtam elérni, mert végre volt egy vonat, ami időben elindult abban a sorban, amit aznap este használtam, kár, hogy ezt nélkülem tette, így le a metróba és ki a buszhoz, hogy teljes legyen az élmény.
Reméljük azért megéri a sok szenvedés és a vágányzár alatt kicserélt vágányokon csak úgy suhanunk majd, mint azt más országokban szokták a vonatok (pl Japán, Németország, és még véletlenül sem India, vagy Ruanda).

4 megjegyzés:

  1. március 20.
    @IO: 130? Azt még a legjobb állapotú vasútvonalunkon, a Hegyeshalom-Budapest vonalon sem tudja minden szakaszon biztosítani a MÁV.
    A vicces vagy inkább siralmas az egészben, hogy száz éve a világ egyik legmenőbb vasúttársasága volt a MÁV, pontos járatokkal, egységes arculatú, modern épületekkel, sűrű és fejlett hálózattal. És akkoriban presztízs volt vasutasnak lenni. Ma (az utóbbi 40 vagy ki tudja hány évben) ennek pont az ellenkezője igaz...
    warum

    VálaszTörlés
  2. március 20.
    @defalla: persze, mérget nem vennék rá:), de jelenlegi egyértelmű visszafejlődés után hátha kicsit előrébb is jutunk, elvégre van egy csomó új mozdony, és ezeket a vonatokat általában mind új mozdony húzza. Viszont már az is fejlődés lenne, ha stabil 130-al végig tudna menni az egész vonalon.
    IO

    VálaszTörlés
  3. március 20.
    Azért mérget ne vegyél be az utolsó bekezdésben foglaltak megvalósulási álomfelhőjében - '78 óta vonatozom, kicsit később de a nyolcvanas évek elején kezdtem buszozni (utasként).
    Kicsit messziről kezdem: a 90-es évek elején két "bicskázás" miatt pár napot kórházban töltöttem, s egyik betegtárs vasútmérnök volt nyugdíjazása előtt.
    Ő mesélte, hogy itthon két fő probléma van:
    1.Ha elkészül a pálya, akkor nincs olyan gép, ami ki tudná használni a pálya adta lehetőséget.
    2. Ha van olyan gép ami tudna gyorsabban is menni, akkor nem azon a pályán üzemeltetik...
    defalla

    VálaszTörlés
  4. március 20.
    @warum: tudom, de hadd reménykedjek:) egyébként felénk is van olyan szakasz, ahol elérik a 130-at már most is.
    Igen, nekem dédpapám vasutas volt, és akkor még órát lehetett állítani a vonatokhoz, most meg...
    IO

    VálaszTörlés