2012. március 31., szombat

repülés

Napjainkra már oly természetes dologgá vált, és annyira hozzátartozik a mindennapokhoz, hogy a forgalom gyakorlatilag 24 órássá vált világszerte. Egyszerűen nem bírunk a fenekünkön ülni, még éjjel sem. Azért jól megfigyelhető különbségek vannak a világ különböző pontjai között. Az alábbi videón ne csak a repülők mennyiségére, és azok útjára, de a nap járására is érdemes figyelni. Érdekes látni, hogy az amerikaiak szeretnek éjjel nekivágni utazásuknak, így reggelre már itt is vannak. Jól megfigyelhető Afrikában azért még luxusnak számít a repülés, ott nincs is akkora légi forgalom.
Érdemes egyébként kitenni egész képernyősre, úgy sokkal látványosabb:

Egyébként, ha már ennyi repülő jár nap mint nap felettünk, akkor azt hiszem nem annyira elvetemült a kérdés részemről: te repültél már?

15 megjegyzés:

  1. április 1.
    @IO: De én nem télen mentem. :P
    Raven

    VálaszTörlés
  2. április 1.
    @Raven: az jó, mert én egyszer majd szétfagytam az ablak mellett...
    IO

    VálaszTörlés
  3. április 1.
    @IO: @IO: Nem nagyon, inkább, ha odatetted az orrod, érezted a "berregést".
    Raven

    VálaszTörlés
  4. április 1.
    @Raven: és nem volt hideg a repülő fala?
    IO

    VálaszTörlés
  5. április 1.
    @IO: Ablak mellett ültem. :) Hülye lettem volna kihagyni a lehetőséget! Végülis szép volt ez a sötétben való utazás is, a fények a sötétben... De nappal biztos izgibb.
    Raven

    VálaszTörlés
  6. április 1.
    @Raven: pedig általában szoktak beszélni az adott ország nyelvén.
    Egyébként ha nem ablak mellett ülsz, szinte mindegy, hogy világos vagy sötét van odakint:)
    IO

    VálaszTörlés
  7. április 1.
    Repültem, úgy kerültem ide. :)
    Egyébként előtte sosem. Valami misztikus dolognak képzeltem, aztán egy nagy semmi. Lehet az is közrejátszott benne, hogy éjszaka repültem. :D Csak pici fénylő pontokat láttam, bár Budapest hídjait egész jól szemrevételezhettem! :) Azért az is érdekes, hogy a repülőn nem beszéltek a sztyuárdeszek magyarul, és mindent angolul mondtak be a hangosbeszélőn is. :S Nem nagy szám a repülés, érdekes lehet, csak nem sötétben. :)
    Raven

    VálaszTörlés
  8. április 1.
    @agyrágóbogár: hát nem tudom, hogy ha eleve félsz a repüléstől, akkor miért akarod látni, hogy tök magasan vagy és nincs alattad semmi:) De amúgy félelmetes, és izgalmas egyszerre:)
    IO

    VálaszTörlés
  9. április 1.
    @agyrágóbogár: hát nem tudom, hogy ha eleve félsz a repüléstől, akkor miért akarod látni, hogy tök magasan vagy és nincs alattad semmi:) De amúgy félelmetes, és izgalmas egyszerre:)
    IO

    VálaszTörlés
  10. április 4.
    Kis túlzással azt mondom, hogy amelyik gépre a pilóta fel mer ülni, arra én is... :)
    KLM - kedvelem.
    Addig kacérkodtam az ejtőernyőzés gondolatával, míg nem repültem - azóta szent borzadállyal nézek minden ejtőernyőst. Az pedig érdekes, hogy nagy magasságban (200 - 10.000m) nincs tériszonyom. De egy kilátó tetején nem érzem magam biztonságban. Hiába, sosem voltam normális :D
    @agyrágóbogár: "a félelem úgy győzhető le ha az ember elébe megy a dolgoknak..." ezzel nem értek egyet, több okból is. Példának csak egy: azért, mert félek az erőszaktól, nekem nem kell erőszakosnak lennem. Vagy kicsavartam a szövegkörnyezetből?
    defalla

    VálaszTörlés
  11. április 2.
    @agyrágóbogár: én is mindig mindenhová felmásztam, felmentem, az más, hogy onnan lenézni már féltem:), de azért ejtőernyőzésre valahogy nem vágyom, a sárkányrepülőzést is kihagytam.
    IO

    VálaszTörlés
  12. április 2.
    @IO: az, hogy valamitől félek még nem akadályoz meg abban, hogy ne akarjam :D Például mind agyalok, hogy ejtőernyővel is kéne ugrani..persze ez kicsit nehezebb mert elég jó tériszonyom van, a negyedikről lenézek és belerándul gyomrom is...de attól még finoman szervezem ezt a "merényletet" magam ellen. Ráadásul hiszem azt, hogy a félelem úgy győzhető le ha az ember elébe megy a dolgoknak...
    agyrágóbogár

    VálaszTörlés
  13. április 1.
    @Raven tudom:)
    IO

    VálaszTörlés
  14. április 1.
    @defalla: hát ez attól függ milyen típusú légitársaságot választasz szerintem, habár gondolom Brazíliába nem fapados járattal mentél:)
    IO

    VálaszTörlés
  15. április 1.
    Volt szerencsém repülni motoros sárkánnyal, katonai helikopterrel/repcsivel, TU-154-essel, és "púpos" Boeing747-essel. Repülni jó nem csak nappal, éjszaka is. Ha éjszaka repülsz, az előtted lévő ülésbe épített képernyőn követheted a térképen, hogy merre is "jársz" :)
    Ha állandóan nem is, de félévente el tudnék képzelni egy-egy nagyobb utat. Életem egyik legnagyobb élménye az Amszterdam-Sao Paulo 9878 km 12óra 05 perc alatt (hazafelé csak 11:25 volt, elvégre haza mindig hamarabb ér az ember!) :)
    defalla

    VálaszTörlés