2012. június 24., vasárnap

vándorlás

Azon gondolkodom, hogy miért van az, hogy majdnem minden húszas vagy harmincas éveiben járó fiatal gondolataiban felmerül, hogy mi lenne, ha külföldön folytatná, kimenne dolgozni, élni, és többet vissza se nézne. Mitől olyan szörnyű ez az ország, amitől annyi ember gondolkodik, hogy megtegye a nagy lépést?
Mások-e a motivációk most, mint voltak mondjuk a '80-as években Erdélyben? Sokan nyilván rávágják egyből, hogy igen, természetesen mások, vagy hogy össze se lehet hasonlítani a két inditatást, de én nem vagyok erről meggyőződve.
Ha egyszer valaki kimegy, az vissza is fog jönni? Vagy ha már kiment ide többet vissza nem tér? Ha úgy van, akkor haza jönne, vagy inkább elmenne egy harmadik országba? Aki már egyszer váltott az könnyebben vált újra?
Szóval ilyesmiken gondolkodom, és lehet hogy egy kicsit jobban bele fogom ásni magam a témába

4 megjegyzés:

  1. június 26.
    ... és negyvenes
    Faeries

    VálaszTörlés
  2. június 26.
    Mitől olyan szörnyű? Nos, Peti adott rá választ én csak megtoldom: a kiszámíthatatlanságától szörnyű - s nem csak az, hogy nem tudod milyen lesz a jövő, azt is megkérdőjelezi a jelenleg hatalmat bitorló banda, hogy a múltban az nem is úgy volt...
    Minden további nélkül rúgnak fel évtizedes szerződéseket, megállapodásokat - mindezt olyan arroganciával, hogy - békés ember lévén - még nekem is ökölbe szorul a talpam :/
    Mielőtt megkérdezed: igen, én is agyalok a távozáson - egy hónap múlva (ha agyon nem csapnak addig) 49 (!) leszek...
    Most én kérdezek: szerinted?!
    defalla

    VálaszTörlés
  3. június 26.
    @Peti: és gondolkodsz rajta?
    IO

    VálaszTörlés
  4. június 24.
    a Zorbántól és az új gazdag náciktól szörnyű ez az ország. Ha úgy döntök, hogy elmegyek vissza nem jönnék, míg a hatalmon levő csürhe el nem süllyed a pöcegödörbe.
    Peti

    VálaszTörlés