2012. szeptember 22., szombat

szerelem a hatodikon

Legutóbb ezt a filmet néztük meg.
Párizsban játszódik a '60-as években. Akkoriban Spanyolországban Frankó volt hatalmon, melyről valahogy már teljesen megfeledkeztem, így kicsit meg is lepődtem. Az ottani körülményeknek köszönhető, hogy sok spanyol ment Párizsba dolgozni, szerencsét próbálni. A film azokról a nőkről szól, akik otthon hagyva mindenüket elmentek cselédnek Párizsba, és arról a francia férfiről, akit megfogott életvidámságuk, temperamentumuk. Életvidámságuk, az, hogy a legalantasabb munkát is pontosan, és lelkesen végzik szinte megbabonázza az embert, és nagyon látványos a kontraszt a francia életunt felső-közép osztály tagjaival szemben.
A film igazán humoros, és kellemes, úgy eltelik az idő közben, hogy észre se veszed, és sajnálod, hogy már vége. Ugyanakkor elgondolkodtat, hogy azok a spanyol nők és asszonyok milyen büszkék, büszkék arra, hogy spanyolok. Megvallom kis hasonlóságot fedeztem fel köztük és köztem. Azt hiszem megnézném újra ezt a filmet.

3 megjegyzés:

  1. szeptember 25.
    jó szívvel ajánlom, mert nekünk nagyon tetszett.
    meryl imádni való benne (melyik filmjében nem), és ami különösen tetszett, hogy egy korának megfelelő, 60-on felüli háziasszonyt játszik, és nem volt gáz, hogy látszanak a ráncok, megereszkedett arcbőr. de tommy lee jones is szuper benne!
    interdimenzionalis

    VálaszTörlés
  2. szeptember 24.
    @interdimenzionalis: jól van na, magyarosítottam:D
    nekünk az a következő célpont:)
    IO

    VálaszTörlés
  3. szeptember 24.
    az a diktáror nem volt annyira frankó, inkább franco. :o)
    mindenesetre legutóbb mikor a streep filmet néztük, én is felfigyeltem erre a darabra, én is szeretném megnézni.
    interdimenzionalis

    VálaszTörlés