2013. március 8., péntek

kisvárosi hangulat

Nézem a szívek szállodáját, melyben a következő jelenet ment: 
Stars Hollow főterén Luck kávézója előtt gyülekezik a város apraja nagyja. Az alkalom nem más, minthogy leleplezzék a város közlekedési lámpájánál (aminek felszerelését sem indokolta semmi) az első traffipaxot. A leleplezés után egy működését demonstráló bemutató következik, ahol Taylor kocsiját Kirk vezeti, akinek az a feladata, hogy áthajtson a piroson. Ezt meg is teszi, mire lefotózza a traffi, de olyan éles villanással, hogy az elvakítja Kirkot, aki behajt Luck kávézójának kirakatába. Az egész meglehetősen komikus:)
De nem ezért írom le a történetet, hanem azért, mert ahogy ott gyülekeztek az emberek és beszélgettek egymással eszembe jutott, hogy ahogy a sorozatban is, így a valóságban is mindenki ismer mindenkit egy akkora településen, mindenki tud váltani pár szót a másikkal, tudja a nevét, van közös ismerős, közös téma, stb. Én jelenleg nagyobb településen élek, mintsem ismernék mindenkit, vagy mindenki engem, másrészt meg nem is lakom itt olyan rég óta. Laktam kisebb koromban olyan helyen, ahol mindenki tényleg szinte mindenki ismert mindenkit. Az emberek köszöntek egymásnak az utcán, és szinte mindenki tudta, hogy kinek a gyereke, unokája vagyok. Persze ennek a dolognak vannak hátulütői is, de azért mégis csak jobb az, ha az embert ismerik, mintsem az, ha végig tudsz menni úgy az egész városon, hogy nincs senki akire rá tudnál köszönni. 
Igaz ha visszamegyek gyerekkorom lakhelyére már ott sem ismerek mindenkit és engem sem ismernek:)
Persze sokat számít, hogy egy helyen nősz-e fel és éled le életed nagy részét, vagy költözöl jobbra, balra. Emlékszem gyerekkoromban, még évekkel azután, hogy elköltöztünk szülővárosomból, a szüleim rendszeresen botlottak ismerősbe a városban járva kelve, pedig az egy közel negyedmilliós nagyváros. 
És habár nem jártam suliba ott, amit most kvázi hazának emlegetek, ahova most hazajárok, mégis ott azért még én is szoktam ismerősökbe botlani:) Pedig már onnan is vagy 5 éve, hogy elköltöztem. 
Szóval érdekesek ezek a dolgok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése