2013. augusztus 3., szombat

kolis rémélmények

Nem sűrűn találkozok olyanokkal, akik azt mondanák, hogy ők voltak kolisok, pedig emlékeim szerint azért elég sokan voltak azokban a koliban, ahol én laktam. 
Igazából ahogy idősebb lettem egyre kevésbé volt zavaró, és egyre kevesebb kellemetlen élményem kapcsolódik hozzá, de annak idején, amikor általános iskola után koliba kerültem, mert közel másfél órára volt a suli a lakhelyemtől, hát igen, ez a vidékiség átka, akkor egyrészt nagyon utáltam, hogy nem lehetek otthon, hogy idegenek között kell lennem, habár ez utóbbi nem volt igaz, mert az egész koliban a mi falunkból voltak a legtöbben, nagyjából minden negyedik ember onnan jött, ahonnan én, és persze egymást ismertük is hisz, habár nem egy évfolyamra jártunk, de akkor is már találkoztunk általánosban is. Szóval, habár elég sok ismerős arc volt, valahogy mégsem szerettem ott lenni. Én alapvetően egy félénk, visszahúzódó fiú voltam, és mint minden elsőst, minket is persze piszkáltak a nagyok, hogy egész pontos legyek a 10-esek, és azok közül is azok, akiket pont ismertem. Fura mód a legerőteljesebb konfliktusba azzal a sráccal kerültem, akire kvázi rá lettem bízva, hogy figyeljen oda rám, hisz ő már ismerte a módit, a szüleink meg egy baráti körbe jártak. Az iskolai év elején nem még más célpontja volt, hónapokig őt piszkálta, viszont a tanárok úgy döntöttek, hogy átrakják őt másik szobába, aztán a másik elsőst is piszkálták kicsit, én inkább már csak a második félévben kerültem sorra. Kedvenc elfoglaltságuk az volt, hogy elvették a ruhámat, egyik este ezt odáig vitték, hogy az alsóm is elvették, azt ami rajtam volt, és én ott kuporogtam a szoba végében, ők meg csak röhögtek, és én hiába kértem, nem akarták visszaadni, persze mindez már villanyoltás után, ez addig ment így, amíg a szomszéd szobában lévő egyik srác meg nem unta, és a dühtől már szinte sírva úgy kiosztotta őket, hogy attól megszeppentek, visszaadták. Az, hogy erre ennyi év után is emlékszem azt bizonyítja, hogy azért nem múlt el nyom nélkül. 
Másik eset, amire már nem is emlékszem, hogy hogy történt, de kiszakították a szabadidő nadrágom, és mivel elég problémások voltak egyfolytában, így ennek is gyorsan híre ment, túlképp szerintem így belegondolva utólag szexuális zaklatásként lett előadva, mert behívtak az igazgatói irodába, és maga az iskola igazgatója kérdezte meg, hogy igaz-e, hogy a nadrágom az ágyékomnál lett kiszakítva. Hát nem volt igaz, annál kicsit azért lejjebb.
Az év vége előtt szinte pár nappal aztán eljutottunk odáig, hogy szétköltöztettek minket azonnali hatállyal. Ennek oka az volt, hogy a tanuló szobába, "csak poénból" úgy meglöktek, hogy a székemmel hátraborulva beütöttem a fejem egy szegbe. Persze ezt látták mások is, így pár perc múlva már a feje tetején állt az egész koli.
Igazából ez volt az egyetlen olyan év, amikor ilyen zaklatás történt, a következő évtől, pedig még mindannyian kolisok voltunk, már egész normálisan kijöttünk egymással. 
Így 17 évvel később eljutottam oda, hogy születésnapján annak a bizonyos srácnak boldog szülinapot kívántam, ő megköszönte, de vagy 10 évig látni se akartam, és ő se kereste a társaságom. Igazából nem egyedül ő csinált mindent, de ő volt a főkolompos. 

És, hogy ez most hogy jutott eszembe? Hát erről.

8 megjegyzés:

  1. "Igazából ahogy idősebb lettem egyre kevésbé volt zavaró, és egyre kevesebb kellemetlen élményem kapcsolódik hozzá" ez nyilvánvaló... az emlékek közül legszívesebben a jókra gondol vissza az ember, így "elmélyíti" azokat, a rosszakat meg legszívesebben elfelejtené. Idővel a rossz emlékek sokkal halványabbak lesznek és jóval "mélyebbek" a jók. Na meg az is közre játszik, hogy az emlékek nem tények, hanem az agyunk szépen átírja a történeteket számunkra tetszetősebb formára. Igazából csak hazudunk magunknak és olyan jól tesszük, hogy idővel az összes hazugságunkat elhisszük.

    Érdekes dolog ha visszamész egy két évre a blogodban és csak úgy beleolvasol, meglátod mennyire "nem is úgy volt" érzésed keletkezik mikor elolvasod az akkor leírt dolgokat. Próbáld meg, érdemes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idézett mondatodban nem arra gondoltam, hogy azok az "élmények" halványultak el, ahogy időben távolodtunk tőlük, hanem hogy a következő években, a főiskola, majd az egyetem alatt már nem zavart annyira az, hogy kolis vagyok, mint amikor 14 évesen először az lettem.
      Ettől függetlenül a továbbiakkal egyetértek:)

      Törlés
  2. Brutális, hogy milyen emberek vannak... :(

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, az élet nem mindig fenékig tejfel.

    VálaszTörlés
  4. A gyermek és annak minden változatai (értsd: 8-10 éves és a kamaszkorban lévők is) a legkegyetlenebbek . Azt hiszem a legtöbb felnőttön is képesek túltenni. Jó tudni, hogy a törvények által védve vagyok. Rossz, sőt a legrosszabb tapasztalni és elszenvedni, hogy a világ, a közönyös hozzáállásával, békésen asszisztál a bántalmazásokhoz, legyen az lelki vagy fizikai. Pont ilyen kegyetlen helynek képzelem még most is a kollégiumokat, bár ez csak a képzelet, szerencsére nem is kellett megismerkednem ezzel a világgal. Azt viszont nagy örömmel hallom és olvasom, hogy volt, aki segített neked. Az is jó érzéssel tölt el, hogy megváltoztak az érzéseid az elkövető iránt. Sokan nem tudnának így gondolni rá, elismerésem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod én képtelen vagyok kitartóan haragudni:) Nem tudom ez mennyire jó vagy rossz tulajdonság, de így van. Persze egy darabig azért megy.

      Törlés
    2. Szerintem ebben a történetben is a te érzéseid a legfontosabbak. :)

      Törlés
    3. hát arról szólnak igazából:)

      Törlés