2011. szeptember 11., vasárnap

számítógép szakértek

Érezd az iróniát.


Boltban vagyok, nézegetem a cd-ket, dvd-ket, hogy kéne venni, de fogalmam sincs, hogy melyik jó, melyiket tudnám felhasználni, vagyis melyik az, amelyet nem csak azért veszek meg, hogy kidobjak az ablakon némi pénzt. Felhívom tesóm, hogy majd ő segít nekem, elvégre ért hozzá, de persze ki van kapcsolva, így aztán otthagytam és nem vásároltam semmit. Később visszahívott, reméltem, hogy na most megtudom a tutit, hogy mit vehettem volna meg.  Hát majdnem, mondta, hogy nézzem meg a gépemben a tulajdonságoknál, hogy mit ír a meghajtóra, mire alkalmas, mert ezt így egyértelműen fejből nem lehet megmondani. Mivel a számítógépem éppen alig 240 km-re volt tőlem  így mondtam, hogy tök ötletet adtál, de most ez nem fog összejönni, mert nem hoztam magammal. Kérdeztem, hogy ha megnézem otthon milyen CD-k vannak, akkor gonolom ugyanaz a típus jó DVD-ből is, mire tesóm: a CD-knél nincs ilyen. Aztán eszembe jutott, hogy a doboza itt van, azon megnézhetem, hátha rajta van. Tesóm egyetértett, azon biztos rajta van. Mikor hazaértem, kíváncsiságból megnéztem a CD-ket, és láss csodát azt írta rajta, CD, és utána ott volt az R betű is, tiszta szerencse, hogy ugye nem kéne rajta legyen ilyen... aztán a dobozt is megnéztem, hogy most mit tud kezelni a gépem DVD-R-t vagy DVD+R-t, hát hogy könnyebb dolgom legyen, azon azt írta, hogy DVD multi, meg is állapítottam, hogy haleluja most sokkal közelebb kerültem a megfejtéshez. Mikor sajátmagamhoz értem haza megnéztem a gépben is, ahogy az eredeti tanács szólt, és valóban közelebb kerültem, mert a meghajtót DVD meghajtónak nevezi, a leírásban meg a CD-R-t emlegeti. Szóval végülis arra jutottam, hogy akkor biztos ami fix -R-t fogok vásárolni. Egyébként nem is értem miért nem lehet egyértelműen leírni, hogy mit tud, és miért jó az, hogy van -R és +R...

2 megjegyzés:

  1. 2011. 09. 11. 16:44

    @N: igen, de most pont az írásnál akadtam fenn:)

    VálaszTörlés
  2. 2011. 09. 11. 16:25

    Nagy hasznát nem látod a -R/+R alternatívának, viszont különösebb hátrányát sem. Újabban az olvasók mindkettőt támogatják, akkor érdemes figyelni rá, ha írni akarod :)

    VálaszTörlés