2012. május 19., szombat

szoktatok olyat érezni...

Szoktatok olyat érezni, hogy mások élete mennyivel izgalmasabb, és mennyivel eseménydúsabb, mint a sajátotok? Én időnként igen. Ilyenkor azt gondolom, hogy szívesen cserélnék velük, lennék a helyükben, de belegondolva kicsit jobban mindig arra jutok, hogy az a helyzet se lenne igazából más. Azért, mert az hogy milyen az életem, az rajtam is múlik, és hiába cserélnék velük, ha a személyiségem nem változna meg, akkor ugyanolyan lenne az az élet is, mint az enyém, legfeljebb egy másik testben, ha pedig a személyiségem megváltozna, akkor már nem is én lennék. Szóval az, hogy milyen az életem leginkább rajtam múlik, és nem kell ahhoz más bőrébe bújni, hogy változzon, képes vagyok én magam is mozgalmasabbá tenni, ha nem vagyok hozzá elég bátor, hogy egy kicsit kitoljam a határaim, akkor ezen mit sem változtatna az, hogy a másik ember akivel cserélek képes volna rá.
Mindettől függetlenül néha mégis úgy vélem, hogy a másik hétköznapjai izgalmasabbak, és van okom irigykedni rá.

6 megjegyzés:

  1. május 24.
    @warum: és mire jutsz inkább? hogy az ő élete vagy a sajátod az izgalmasabb?
    IO

    VálaszTörlés
  2. május 20.
    Folyamatosan más életéhez hasonlítom a sajátomat, szóval igen. :)
    warum

    VálaszTörlés
  3. május 20.
    @defalla: szóval szeretnél szép helyeken lenni?:) Igen, ez valahol nyilván az irigységről szól.
    IO

    VálaszTörlés
  4. május 19.
    Biztosan volt olyan, hogy de jó lenne... Mostanában (vagy 30 éve) már inkább az, hogy milyen jó lehet ott, ahol az a valaki van. Nem feltétlenül azzal akiről tudok/látok/hallok. Irigység is van bennem biztosan, ha annak vesszük, hogy tudok örülni más ember sikerének. Ha az a másik ember történetesen a barátom, ismerősöm, akkor pedig fülig szalad a szám :)
    defalla

    VálaszTörlés
  5. május 25.
    @warum: :) gondoltam hátha te másra is tudsz jutni:)
    IO

    VálaszTörlés
  6. május 24.
    @IO: Mivel általában a másik életéből csak az izgalmasabb, szebb dolgokat ismerjük, a küzdelmes részt kevésbé, a mások élete mindig jobbnak tűnik.
    warum

    VálaszTörlés