2013. április 26., péntek

Madzsuli sziget

Bevallom én erről a helyről néhány nappal ezelőttig nem is hallottam, és akkor is a Maradj talpon egyik kvízkérdése kapcsán hallottam róla, ahol is abból a két mondatból, amit ott elmondtak róla úgy éreztem, hogy ennek egy kicsit jobban utána kell nézni. 
Találtam is róla egy 5 éves cikket, mely arról szól, és ez a vetélkedőben is elhangzott, hogy ez a legnagyobb folyami sziget a világon. Az 1950-es években még 1256 km2 alig negyven év alatt a felére zsugorodott, a Brahmaputra folyó áradásainak köszönhetően. A 1990-től a 2008-ig újabb 35 falut mosott el a víz, és egyes előre jelzések szerint elegendő csupán 20 év, és eltűnik az egész sziget.

Vajon ez is a globális fölmelegedés rovására írható? Vagy amúgy is így történne? Ti mit gondoltok?

1 megjegyzés:

  1. a wikipédián van egy ábra, ami szerint a nagy terület csökkenés 1920 előtt következett be, 1200-ról 700 négyzetkilométerre. Utána is volt egy folyamatos csökkenés. (amúgy meg már nem divat a globális felmelegedés, most mindenhol a globális klímaváltozást emlegetik :D )
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Majuli-area.png

    VálaszTörlés