2013. április 20., szombat

van új a nap alatt?

Ahogy az előző posztban leírtam az idén 70 éves macedón énekesnőt gyerekkorában származása miatt kiközösítették osztálytársai. Mondhatnám, hogy azóta nagyot változott a világ, de nem, nem sokat, vagyis szinte semmit. Legalábbis nálunk. A rasszizmus jelenleg is él, sőt erősödik. Mert vannak akik azt hiszik, hogy mások tehetnek az ő sanyarú sorsukról. Persze sokkal könnyebb másokat hibáztatni azért, ha nekem nem jön össze valami, mindenki lehet hibás, csak én nem, és pont ez az alapja a rasszizmusnak is, de abba már senki nem gondol bele, hogy ha az a másik, aki éppen ki van kiáltva bűnbaknak, mert mondjuk kevésbé sápadt mint én, nem lenne itt, akkor sem jelenti azt, hogy bármi másképp menne ebben az országban. Az egész alapvetően azon múlik, hogy az emberek hogy állnak a munkához, a dolgokhoz úgy általában, tesznek is valamit, vagy csak várják a csodát, birkák vagy gondolkodnak is.

Egyébként egy napjainkban lévő példa kis hazánkból, vagyis van itt egyből kettő is: 

Rasszista rendőrségről, és az OTP Bank biztonsági őreinek erőszakos bánásmódjáról számolt be lapunknak egy dél-koreai férfi, akit előbb a pénzintézet egy nyíregyházi fiókjában, majd a városi kapitányságon is bántalmaztak - miközben többször elmondta, hogy súlyos rákbeteg. A Gorenje magyarul nem tudó utazó ügynökét a rendőrök kínai bűnözőnek nézték, kinevették, garázdaság miatt eljárást indítottak ellene. ...


A Nemzeti Érzelmű Motorosok eredetileg Adj gázt! címmel akartak felvonulni a holokauszt áldozataira emlékező Élet menetével egy időben ...

Azért, ha én lennék az OTP helyében, már rég elbocsátottam volna a biztonsági őrt, a fiókvezetőt és a régióvezetőt és nyilvános közleményben kértem volna elnézést az egész dél-koreai néptől, mert ezt így illik, normális helyen legalábbis, a rendőrségnél valószínű, legalábbis más mostanában történt esetekből arra lehet következtetni, hogy azért lesznek következmények. De most őszintén, mire számíthat így az ember, bemegyek a bankba és ha nem vagyok szimpatikus akkor kituszkolnak? Vagy rám hívják a rendőrséget?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése