2014. március 20., csütörtök

székely napok

A Fővámtéri csarnokban most mindenféle székely finomság kapható, székely napok vannak ugyanis. Reggel teljesen véletlenül tértem be oda, na jó nem, korán volt, és arra jutottam, hogy oda megyek kaját venni magamnak. És hát elcsábultam, a sok finom császárszalonna és szalonna láttán, de a sajtoknak sem tudtam ellenállni. Itt nagyon ritkán látni, kb csak ha hoz valaki odaátról ordát, vagy telemeát, így abból is vettem. De az erdélyi italokból, teákból is lehet válogatni, no meg kerámiákból. Én ugyan nem vagyok nagy ivó, de most mégis vettem áfonya likőrt, mert az finom.
Szóval én csak ajánlani tudom a portékát:)

Egyébként reggel még 8 se volt, pakoltak ki éppen még, de már tele volt a sor türelmetlen emberekkel. Hihetetlen, az egyik azt kommentelte, hogy ott áll már fél órája, jelzem tolakodott utánam jött, de előttem állt a sorban, csak nem szolgálták még ki:), de nem is állt még ott 5 percnél régebben. A másik azt kifogásolta, hogy a ma nyitó és még most kipakoló árus, aki mellesleg szép népvisleletben van, miért nem rendelkezik végtelen mennyiségű apróval, hogy vissza tudjon adni. Ja és miért egy festett dobozban van a pénz, jelzem az is népi festésű ládika volt.
Nem is tudom, engem nem zavart, hogy korán reggel egy nem is magyarországi árus amikor még pakol ki nem tud visszaadni úgy, hogy mindenki nagy pénzzel akar fizetni. Nem zavarta őket, kiszolgáltak, nem törődtek ezekkel az emberekkel, kedvesek voltak. Egy helybeli már rég lekutyapicsázta volna a "kedves vevőt", hogy ő nem pénzváltó, nem kötelessége apróval rendelkezni.

Mellesleg az erdélyi, székely srácok meglehetősen helyesek, nem hiába székely srác a barátom is!

4 megjegyzés:

  1. És nem csupán helyesek, de nagy a farkuk is :-)

    VálaszTörlés
  2. Hmm... mi(ke)t meg nem tudok a hozzászólásból...
    Lenne egy kérdésem: mi az a "telemea"? Az ordát azt sejtem ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A telemea egy sós túró, hát talán a fetára hasonlít a legjobban, csak kevésé sós, ugyanúgy sós lében van.

      Törlés