2012. április 30., hétfő

határkő

Láttam ma egy részt egyik kedvenc sorozatomban, mely központi témája az érettségi utána nagy váltás volt, persze olyan amerikai módra, ami azt jelenti, hogy persze több állammal odább mennek majd egyetemre, mások maradnak helyben, megint mások mennek szerencsét próbálni a nyugati partra, és nagy valószínűséggel rövid időn belül szem elől vesztik egymást a régi osztálytársak, barátok. Szóval olyan amerikai módon volt feldolgozva, viszont belegondolva nagyjából itt is ugyanez megy, vidéken mindenképpen. Visszagondolva annak idején miután leérettségiztünk mi is a szélrózsa minden irányába indultunk neki a nagyvilágnak, és habár egyesekkel még utána egy darabig tartottuk a kapcsolatot, az azóta eltelt évek során eljutottunk odáig, hogy csupán az érettségi találkozók alkalmából jövünk össze. Persze vannak olyanok, akik helyben maradtak, és tudnak is egymásról, de tapasztalatom szerint nem járnak össze.
Persze mindezek ellenére van rá esély, hogy a sors egy helyre sodor minket újra, ahogy történt az egy általános iskolai osztálytársammal is, akivel elvileg kb 10 percre lakunk egymástól, igaz több, mint 200 kmre attól, ahol általánosba jártunk Habár az elmúlt két évben megint szem elől vesztettük egymást, tehát nem vagyok benne biztos, hogy még most is így van.

4 megjegyzés:

  1. május 5.
    Nyilván én nem vagyok elég jó abban, hogy barátokat szerezzek, és tartsak meg...
    IO

    VálaszTörlés
  2. május 4.
    Zol második bekezdés, első mondat - ott a pont! A távolság nem szakít el, de én pl. még mindig jobban szeretek levelet írni/várni attól, aki az Óperenciás tengeren túl van. Van, hogy két év is eltelik, míg találkozunk személyesen. Nem számít. Barát volt, most is az, s az is marad.
    defalla

    VálaszTörlés
  3. május 2.
    @Zol: hát nekem nem volt olyan szoros barátságom, amely túl élte volna a távolságot, mondjuk én nem oda jártam suliba, ahol laktam, szóval azóta abba a városba max átutazóban járok csak:)
    IO

    VálaszTörlés
  4. május 2.
    Hát tod, nekem van egy tutter barátosném, talán az egyik legjobb, akivel 15 percre lakunk egymástól, és január óta csak a múlt héten találkoztunk megint egy teljes délutánra. Na jó, persze mindketten futunk a saját életünk után, meg ilyen futó cigire a dugilukban elbújtunk párszor, de többször nem találkoztunk. Viszont otthon (innen 150 km) van olyan ismerősöm, akivel többet találkoztam mostanság, mint az ominózus egyiklegjobbbarátnőssel. :)
    A távolság nem minden. Barátság téren. Kapcsolat már más. Barátságnál viszont amint a példa is mutatja nem oszt, nem szoroz. :)
    Zol

    VálaszTörlés