2012. december 9., vasárnap

karácsony

Kértem néhány poszttal ezelőtt, hogy mondjátok el, mit jelent nektek a karácsony, hát nem jártam nagy sikerrel:) 
Én most azzal egészíteném ki az ott leírtakat, hogy az idei karácsony merőben új lesz számomra, az eddigi években mindig több helyre is mentünk karácsonyozni, körbejártuk a családot, egy egy helyen akár tizensokan is összegyűltünk, de idén ez nem így lesz. Nem tudom még eldönteni, hogy ez mennyire fog tetszeni, újszerű lesz az egyszer biztos, és kicsit fura is, mert idegen környezetben leszek.
Számomra egyébként az az ideális karácsony, amikor az egész nagy nagy család összegyűlik, és együtt tölti az ünnepeket.

4 megjegyzés:

  1. Akartam írni, de végül meggondoltam magam. Ugyanis nekem a karácsony már egy ideje egy kényszer ünnep, azaz "muszáj" az egész. Kezdve az ajándékoktól, a vacsoráig, a kötelező jópofizásig. Régen szép volt, szerettem és mifelénk is összegyűlt a család. De most már ez elveszett és valahogy az egésznek a hangulata is inkább szomorú mint ünnepies. Mondjam úgy púp a hátamra, ami a fenének se kell, de hát "arra a kis időre" még színészkedik az ember egy kicsit, pedig legszívesebben hazajönnék és inkább aludnék egy jó nagyot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha az ajándékokról szól az egész, meg ha nem mindenkinek a társasága kellemes, akkor nem jó, de nálunk szerencsére nem így van. Persze a házigazda a végére már eléggé kifárad, és nem biztos, hogy annyira vidáman gondol vissza a karácsonyra.
      És azt tudod, hogy hol csúszott el a dolog?

      Törlés
  2. Akartam irni én is. Lóhalálában olvastam a bejegyzésed, később pedig kiesett a fejemből...

    Átalakulóban van számomra. a karácsony. Hosszú ideig ugyanolyan volt. Első nap otthon voltunk négyen, a hugommal és a szüleimmel. Délelőtt átjött a nővérem a barátjával, együtt díszítettük a fát. Ebédre befutott a bátyám is a feleségével. Másnap mentünk az egyik, harmadnap a másik nagyszülőkhöz. Ott unokatesók, nagynénik nagybácsik, mindenki ott volt. Aztán a nővérem Franciaországba költözött, azóta ritka, hogy hazajön karácsonyra. A nagyszüleim meghaltak, egy napos lett a karácsony. Bátyáméknak gyerekei születtek, így legalább többen lettünk kicsit. Tavaly előtt apám már kórházban volt karácsonykor, tudtuk, hogy nincs neki már sok hátra, a hangulatra ez teljesen rányomta a bélyegét. Tavaly már együtt laktunk Gergővel, de külön töltöttük a karácsonyt. Hazament vidékre a szüleihez, Én otthon ebédeltem anyummal, higommal, báyámékkal. Nem volt semmi különös. A többi két napot egyedül töltöttem az albérletben..

    Idén sok minden változott. Már nem friss dolog a családunknak, hogy együtt vagyunnk, jobban megismertük egymás szüleit. Bátyámmal közösen alapítottunk céget, közelebb kerültünk egymáshoz emiatt. 24.-én ebédre jön velem Gergő is, estére pedig együtt buszozunk az ő családjához. Hugomnakmis lett idén barátja, végre megint sokan leszünk otthon és több napos lesz a karácsony Gergő családjával :) Nem elhanyagolható szempont még, hogy mivel már dolgozom, hónapok óta a több mint egy hetes pihi lebeg a szemem előtt év végével kapcsolatban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos jó lesz. És de jó neked, hogy nem kell dolgozni a két ünnep között:)

      Törlés