2011. január 9., vasárnap

ciki?

Az mennyire gáz, ha a vonat onnan ahonnan indulsz 1-2 perccel hamarabb elindul rendszeresen, viszont ahova tartasz oda pedig 10 perccel később ér be, és így lemaradsz a csatlakozásodról? És mindezért annyit fizetsz már, mint nyugaton, csak ott kicsit jobb a szolgáltatás, és szebbek a szerelvények, de egyébként keletről is jobb vonatok érkeznek hozzánk, mint amik nálunk járnak. Ja és egyébként el tud jönni Kolozsvárról úgy a vonat át a hegyeken a legnagyobb hóban is, hogy nem késik, de nálunk a nagy laposon nem bírja tartani a menetrendjét, amely már így is hosszabb menetidővel számol, mint az előzőben, ugyanis 2011-ben nekem 3 perccel hosszabb lett a menetidő, mint 2010-ben volt. Fejlődünk kérem, fejlődünk, csak visszafelé.

7 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_1112262011. január 10. 9:24

    Szerintem nem azzal van gond, hogy hegyes a vidék, vagy lapos. A pálya van elhasználódva. Nem mehetnek olyan sebességgel a vonatok, mint ahogyan bírná a mozdony. Mert a pálya nem bírja a folyamatos terhelést. A mozdony bírna gyorsabban menni, csak tilos. Itt is az alapokkal van gond. Tavaly előt az árvíz kimosot egy jó szakaszt (kb. hat km-t), gyorsan kicserélték a síneket, mikor a víz visszahúzodott. A baj csak annyi, hogy nem vasúti síneket tettek újat, hanem olyat, amin a HÉV közlekedik... Nos, azt nem akkora vonatszerelvényekre tervezték/öntötték.

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_367292011. január 10. 16:00

    ezen már énis lepődtem meg otthon, hogy a legnagyobb hóban fagyban is pontos a vonatközlekedés. pedig nem hinném, hogy romániában több pénz van a vasútra, mint itt.. egyszerűen nemértem.

    VálaszTörlés
  3. Ismeretlen_1681622011. január 10. 16:02

    A menetidő azért errefelé is változik. Másfél évvel ezelőtthöz képest például 40-70 perccel hosszabb most a vonatutam hazáig. De azt egyébként én is megfigyeltem, hogy Magyarország felől sokszor késik, a másik irányban nem igen. Ciki, nem ciki, inkább kellemetlen. :)

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_1355332011. január 10. 19:25

    [defalla](#11077468): azokon a vonalakon, ahol én járok pont nem lehet arra fogni, hogy rossz a pálya, mert most lett felújítva EU-s pénzből, és csak akkor vannak késések, amikor vannak utasok...
    [H. K.](#11078104): azért a 40-70 perc az durva, ahhoz képest a mi 3 percünk semmi:)
    [gia](#11078100): szerintem itt egyszerűen nem tudják jól megbecsülni a menetidőt. Számomra az is hihetetlen, hogy a nyugatiba nem lehet úgy bemenjen a vonat vác felől, hogy meg ne állnánk az állatkertnél egy kicsit csodálni a kerítést:)

    VálaszTörlés
  5. Ismeretlen_1112262011. január 10. 22:13

    [IO](#11078435): Akkor pedig a nagyszerű szervezés a vétkes...
    Ahogy hallottam, Kínában azért pontosak a vonatok, mert anno nem két pár sínt fektettek (takarékossági okokból) egymás mellé, hanem csak egyet. Igyekeznie kell, hogy a vasútállomásra beérjen hamarabb, minthogy szembe jöjjön az ellenkező irányból. Így is lehet. Bár, ha jól emlékszem, PetitPrince-nél olvastam a Pekingi központi pu.-ról, sőt fotókat is láttam. Érdemes megnézni!

    VálaszTörlés
  6. Ismeretlen_1681622011. január 11. 15:47

    [IO](#11078435): Igen, azért is írtam, hogy ne panaszkodni, inkább örülni tessék a 3 percnek. :)
    De, persze más távolságról beszélünk, egy órával több, vagy kevesebb, majdnem mindegy. Én meg majd akkor annak örülök, hogy legalább nem késik. :)

    VálaszTörlés
  7. Ismeretlen_1355332011. január 11. 19:26

    @H. K. hát nem is tudom mennyire más távolság, a három perccel több egy több, mint 200 km-es távolságon van.:)

    VálaszTörlés