2011. január 29., szombat

házi feladat

Azt a házi feladatot kaptam, hogy arról kell írni, hogy miért vándorolnak ki az emberek külföldre, mi annak az előnye, mik a hátrányok, és miért van az, hogy más nemzetekkel ellentétben a magyarok azután, hogy kivándorolnak előbb vagy utóbb, de vissza is térnek.


A kérdéskör izgalmas, és lehet rá találni sok egyszerű magyarázatot is, mint például magasabb fizetés, a könnyebb boldogulás ígérete, munkalehetőség. Ezek egyszerű magyarázatok, mert mindannyiunknak eszébe jut itt, de valószínűleg sokkal kevésbé magyarázható ezzel, amikor mondjuk egy német költözik Angliába, vagy az, hogy jelentősebb amerikai közösség van Németországban. Szintén kevésbé magyarázható a fentiekkel az, hogy például Erdélyből átköltöznek a magyarok Magyarországra, és habár népszerű feltevés az, hogy sok a román nálunk, ez szerintem egyáltalán nincs így, a románok nem hozzánk jönnek, inkább mennek Olaszországba, Spanyolországba, hiszen ott többet lehet keresni, és a nyelvet is könnyebb megtanulni számukra, mint a magyart.


És, hogy miért jönnek vissza a magyarok, és ez miért nem igaz a többiekre? Hát valószínűleg azért mert míg más nemzetekre az összetartás és az egymás segítése jellemző, és idegen környezetben még fokozottabb, addig ez ránk sokkal kevésbé igaz. Itthon sem vagyunk híresek az összetartásról, és ez külföldön sincs másként speciel ez egy erdélyinek elég sokkoló jelenség általában, mint ahogy az is, hogy előre bejelentkezzünk ha a családhoz, vagy a barátokhoz be akarunk ugrani látogatóba csak úgy, ott az irigység is kevésbé van/volt jelen. A nyelvtudásunk is gyér, ami akadály a külföldi munkavállalásban, és abban, hogy otthon érezzük magunkat új választott hazánkban, és szerintem ez az, ami miatt sok magyar előbb vagy utóbb hazatér. De az is közre játszik, hogy habár ott sokkal jobban lehet keresni, azért az sem a tejjel mézzel folyó Kánaán.


Lehet ezt másként gondolni is, ezt rátok bízom, de nekem röviden ez jutott eszembe.

6 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_846162011. január 29. 15:50

    Érdekes kérdéskör. Biztos hogy az anyagi boldogulás, jobb megélhetés sokszor benne van a vándorlási pakliban. Mi is elgondolkodtunk már a "menésen" és nyilván ez volt az egyik fő ok, ezért laknak húgomék is Olaszországban. A visszajövésről nem tudok semmit, de én úgy látom, hogy sokan az első nehézségnél megrettennek, és már jönnének haza, de én nem voltam a cipőjükben. (rossz a főoldalra gombod! hibát jelez ha rányomok!)

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332011. január 29. 15:52

    [Thia](#11132034) tudom, már írtam a hibaelhárításnak is emiatt.

    VálaszTörlés
  3. Nem mindegyik magyar jön azért vissza, én se szeretnék majd, ha ki tudok menekülni innen, mielőtt meghalok!
    Én eddig külföldön nem találkoztam "keresztbe tevő" magyar állampolgárral, mindig kedvesek voltak, és intgettek, megkérdezték honnan jöttünk, stb. De mondjuk az is igaz, hogy nem jöttünk össze velük "bulizni" vagy hasonlók, hanem csak köszönés, kis beszélgetés, és pápá. Persze ezek a szituk nyaraláskor voltak.

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_1355332011. január 29. 20:42

    [Treen](#11132729): nem mondtam, hogy mindenki visszajönne, de másokhoz képest a magyarok körében sokkal jelentősebb a hazatérők aránya.
    Én tanultam kint és 3man voltunk magyarok, amiből az egyik kijelentette, hogy ő nem vegyül velünk, ő nem azért jött ki, hogy magyarokkal legyen.

    VálaszTörlés
  5. meg azért is jönnek ki magyarok külföldre, mert elegük lesz az otthoni közhangulatból, a kilátástalanságból, és mert nem akarják az életüket várakozással tölteni, hogy mikor lesz majd jobb. :-)

    VálaszTörlés
  6. Ismeretlen_1355332011. január 30. 11:29

    [robertdani](#11133304): igen, ez is benn van az okok között.:)

    VálaszTörlés