2011. június 6., hétfő

Gondolatfoszlány

Székely vagyok, s magyar, vagy csak székely s nem magyar?


Ez csak úgy eszembe jutott, egyáltalán nem tudom, hogy ezt hallottam-e valahol, vagy saját kútfőből származik. Én biztos, hogy ez is vagyok, meg az is, az őseim közt mindkettő van számos másik nációval együtt, valójában ettől vagyok igazi magyar.


A kérdést nem is annyira a soron következő népszámlálás kapcsát tenném fel, hanem egy olyan vetületben, hogy vajon tényleg minket választanának az Erdélyben élő emberek, ha szabadon eldönthetnék, hogy hová szeretnének tartozni? Nem lehet, hogy függetlenek akarnának inkább lenni, és létrehoznák a "Kelet Svájcát", ahogy időről időre Erdélyt hívni szokták? Hiszen már nagyon nagyon rég óta vegyes ott a lakosság, már a török idők előtt is szülővárosomban több különböző nemzet tagjai éltek együtt. Szóval biztos, hogy valakit választanának, és nem lennének inkább a saját maguk urai? Mert valószínű akkor tudnák a leginkább az egyenjogúságot biztosítani maguknak, és nagyjából csak saját magukban nem csalódtak még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése