2011. május 8., vasárnap

Az alkalmatlan a nyerő?

Miért van az, hogy bármerre megyek, mindenfele azzal találkozom, hogy olyan emberek töltenek be olyan posztokat, és végeznek olyan feladatokat, amelyekre teljesen alkalmatlanok? Persze nyilván csak szerintem van így, és csupa elfogultságból gondolom azt, hogy én jobban tudnám azt csinálni, mint az adott ember, vagy ha nem is jobban, de másként. Persze van olyan dolog, amit én el se vállalnék, és néha annak se kellett volna elvállalnia, aki csinálja. Azért mondtam, hogy nyilván csak szerintem, mert ugye azt az adott személyt valaki felvette arra a posztra, és valaki ott is tartja, és nyilván meg is van győződve arról, hogy egyrészt jól döntött, másrészt jól dolgozik az alkalmazottja.


Lehet azért is teszek fel ma annyi kérdést, mert délután hallgattam egy előadást, ahol gyakorlatilag 40 percen keresztül minden mondat kérdő mondat volt, olyan szinten, hogy már szinte köszönteni is úgy köszöntöttek: Köszöntöm Önöket? Nem is értem, hogy lehet az, hogy ha valaki azzal keresi a kenyerét, hogy beszél, akkor hogy nem tud mégsem beszélni rendesen?

2 megjegyzés:

  1. Talán Parkinson törvényeiben van megírva, hogy egy szervezetben általában minden poziciót olyan emberek töltenek be, ami már pont meghaladja a személyes kompetencia szintjüket, mivel mindenki addig emelkedik a "ranglistán", amíg eléri a képességei határait, majd onnan, ahol még helyt tud állni, előléptetik (vagy idővel előre kerül) abba a pozícióba, amelynek a betöltésére már alkalmatlan. Innentől már nem akarja senki előléptetni, de ki sem akarja rúgni senki, mert az a felette álló vezetőre is rossz fényt vetne...

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332011. május 8. 11:53

    [Kal](#11327547): ezért nem árt időnként lecserélni a felsővezetést, persze sajna azok sokszor hozzák magukkal a saját embereiket...

    VálaszTörlés