2010. július 11., vasárnap

A legszebb virág

Ezt a verset egy levélben kaptam, és olyan szépnek és szomorúnak és meghatónak éreztem, annyira megfogott, hogy úgy gondoltam leírom ide. A szerzője ismeretlen. Gondolom az efféle bejegyzésekért tűnök lánynak.


Szóval íme a költemény:


Egyedül ültem le olvasni a parkban,


Szomorú fűzfának védő árnyékában.


A csalódottságra volt elég jó okom.


Megbántott a világ ezt vettem én zokon.


Ha ettől még nem lett volna elég rossz a napom


Elém állt egy kisfiú izgatott volt nagyon.


Kipirult s kifulladt a játék hevében:


Felhevülten így szólt:


"Néni, ide nézzen!"


Kezében elhervadt virág kornyadozott,


Lankadt szirmai tán nem látták a napot?


Halott virágával küldtem volna tova,


Mosolyt színleltem hát, s bámultam máshova.


Nem ment el, sőt inkább mellém ült a padra,


Virágot szaglászta, s mondta kisvártatva:


"Az illata csodás, s bizony szép is nagyon


Itt szedtem magának, tiszta szívvel adom."


Haldokló virág volt, mit átadott,


Ragyogó színe rég megkopott.


Tudtam azonban, el kell fogadnom,


A fiú különben tán sosem hagy nyugton.


Nyúltam a növényért, hogy elvegyem tőle,


De ő csak tartotta fel a levegőbe.


Eddig nem tűnt fel, ekkor vettem észre,


A fiúcska nem lát, mert, hogy vak szegényke.


Hangom megremegett, szememben könny égett,


Megköszöntem neki, hogy talált ilyen szépet.


"Szívesen" mondta s vidáman elfutott.


Nem tudta, hogy bennem mily mély nyomot hagyott.


Eltűnődtem rajta, vajon, mint láthatta,


Hogy egy nő a fűzfa alatt önmagát siratta.


Honnan vette észre borús keservemet?


Talán a szívével lát jól ez a gyerek?


A vak gyermek szemével végre megértettem,


a világgal nincs baj, itt a hiba bennem.


Nem láttam meg eddig milyen szép az élet,


Megfogadtam, hogy ezután élvezem a szépet.


A hervatag kórót orromhoz emeltem.


Gyönyörű rózsának illatát éreztem.


Közben a fiúcska új gazzal kezében


egy gyanútlan öregembert készült felvidítani éppen.

1 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_966722010. július 12. 0:41

    Van egy nagyon kedves barátom. Volt kollégám. Ő mondta, hogy neki női lelke van. Nagyon jó barát.

    VálaszTörlés