2010. július 17., szombat

öltözködés

Tegnap hallottam a hírekben, hogy most a kormányhivatalokban sem kell öltönyben és kosztümben járni, a nők nem kell harisnyát hordjanak, lehetnek nyitott cipőben és hordhatnak rövid szoknyát, a férfiak meg nem kell zakót és nyakkendőt hordaniuk. Csak nekem tűnik úgy, hogy ez egy csöppet sem azonos elvárás? A nők gyakorlatilag egy szandálban egy kis szoknyával és egy rövidujjú felsővel már teljesen rendben mehetnek dolgozni, míg a férfiaknak kell zokni és zárt cipő valamint hosszúnadrág is a röviujjú ing mellé. Hol van itt az egyenjogúság? Miért kell a férfiaknak többet kibírni, miért elvárás ez még az öltözködés terén is?


Különben is szerintem már az öltöny nyakkendő és a kosztüm is elavult elvárás a munkahelyi viselet terén, már nem pont olyan az időjárásunk, mint száz éve, amikor ezt kitalálták, és már rég nem igaz az, hogy ha valaki öltönyben vagy kosztümben jelenik meg nálam, akkor őt hitelesebbnek gondolom, mint azt aki nyáriasan, az évszaknak megfelelően van felöltözve, nem végzi rosszabbul valaki a munkáját azért mert rövidnadrágban van, sőt ilyen időben, mivel jobb a komfortérzete az embernek, ha nincs nyakig bebugyolálva, akkor még jobban oda is tud figyelni arra amit csinál.


Szóval akkor miért is erőltetünk valamit, amit az emberek nem szeretnek?

7 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_966722010. július 17. 21:13

    Nem jött át a rönkházhoz a kommented ...

    Miért látod a mi helyzetünket annyira jónak? Mármint a nőkét ...

    Szerintem van a ruhának szerepe ... bár nem vagyok annyira sarkos ...

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332010. július 17. 21:55

    @Márti :) azt írta nekem ki, hogy moderálva van.
    Nem annyira jónak, csak jobbnak:) és szerintem az évszaknak megfelelő öltözködés fontosabb kéne legyen. Nálunk is elvárnák, hogy így öltözzünk, amiből folyamatos konfliktusok keletkeznek, például én nekem még melegem van, mivel hosszúban vagyok, míg a kolleganő már fázik, mert az a kis nyári ruhácska 30 fok alatt kevés, míg az én ruházatom 25 fok felett sok. Nyilván bizonyos esetekben van szerepe a ruhának, de ezt a hőségriadónak felül kéne írnia. Nekem van nyári öltönynadrágom, nyári ingem, de a 40 fokos vonaton és a 35 fokos irodában teljesen alkalmatlan viselet, hiába jól öltözött az ember, ha nem érzi magát komfortosan az öltözékében a meggyőző ereje is sokkal kisebb. Nekem egy átizzadt ingű öltönyös nem meggyőző, mert amíg ő beszél hozzám, addig én azzal foglalkozom, hogy szerencsétlen pacák mindjárt hőgutát kap, és deszar már neki. Az aki meg nem találkozik partnerrel, ügyféllel pláne fölöslegesen van kiöltözve.

    VálaszTörlés
  3. Ismeretlen_1355332010. július 17. 21:58

    Gondolj csak bele mennyire szellőzik az ember lába egy szűk nadrágba, és zárt cipőben, ami nyáron egyszerűen egészségtelen is, és mennyire egy nyitott cipőben, és egy laza szoknyában, az egyikben van levegő, a másikban nincs. Mondjuk azért aligha vennék fel szoknyát:)

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_966722010. július 17. 22:15

    A gond csak az, hogy a 'laza' öltözetek általában nem igazán elegánsak. Atléta férfiaknak, vállpántos hasi top a nőknek ... De értelek. Teljesen. Van átmenet, tehát lehet valaki lazább öltözetben is elegánsabb. Férfiaknak nehezebb.

    Miért is joBB nekünk nőknek?

    /Megnézem./

    VálaszTörlés
  5. Ismeretlen_1355332010. július 17. 22:21

    Most semmi másra nem gondoltam, csak arra, hogy könnyebb a nőknek lazább öltözetben is elegánsnak lenni, mint a férfiaknak, sokkal több lehetőségetek van, változatosabb a ruhatáratok, mint nekünk.

    VálaszTörlés
  6. Most direkte visszakerestem ezt a bejegyzést, mert fontos hozzászólni (hányni) valóm van ezzel kapcsolatban. Az úgynevezett öltözködési protokoll szerintem egyáltalán nem hülyeség. Alkalmazzák a bankok is, biztosítanak hozzá öltözőt, vagyis, akár farmer és polóban is mehetsz dolgozni, ott átveszed azt a ruhát amiben emberekkel tárgyalsz. Alapjáraton ennek nem sok köze van az időjáráshoz, sokkal több ahhoz, hogy aki valamilyen céget, minisztériumot, akármit képvisel, annak a megjelenése "elfogadható" legyen. Azt, hogy erre mekkora rohadt nagy szükség van el se hinnéd!!! Nálunk, mi a minisztérium egyik háttérintézménye vagyunk, nincs kötelező öltözködési protokoll, ennek következménye, hogy olyan ruhákban jelennek meg itt emberek, hogy az elképesztő. Közel a hatvanhoz nő rövid szoknyában, ha leül látom a bugyiját, a másik melltartó nélkül, (lóg bakker a köldökéig, átlátszik a mellbimbója, ami szomorúan a földet bámulja stb. stb.) de én nem akarom ezt látni, de kurva nehéz úgy ránézni valakire, hgoy szigorúan csak a szemét nézed. A másik kolléganőm ugyanezt nyomja, neki hála istennék még így két irányba ki is lóg a melle, borzalom! A zárt cipő se ostoba elvárás, ha bárki bejönne és látná itt ezeket a gombás piros lábujjakat, megvastagodott gombás körmöket, széptrepedt sarkakat, az ápolatlan, le nem vágott körmöket, a valamikor jobb napokat látott körömlakk maradványokat (karácsonyról maradt?) akkor szigorúan ragaszkodna ahhoz, hogy zárt cipőt rájuk!!

    Erről szerintem egyszer majd ha megint blogolok írok egy posztot!

    VálaszTörlés
  7. Ismeretlen_1355332010. július 23. 18:36

    @Thia Hát nálunk az a baj, hogy nincs öltöző biztosítva, csak az elvárás van meg, gondolom azért, mert én úgysem találkozhatok, de mégcsak nem is beszélhetek ügyfelekkel, mellesleg a kollegáim is csak annyira látnak, amennyire kilógok az asztal felett. A zárt cipő is csak a férfiakra vonatkozik, a nőkre nem. Egyébként kicsit naiv feltételezés az, hogy azért mert elegánsabb ruhában kell járni, azt is jelenti,hogy van alatta melltartó. Biztos nem lenne bajom a benti kötelező viselettel sem, ha biztosítanák a körülményeket is hozzá, és nem csak az elvárás lenne meg, amit egyébként télen sokkal jobban viselek.

    VálaszTörlés