2010. február 17., szerda

"hölgyek öröme"

Sokatmondó a fenti cím, de igazából teljesen mást jelent, mint amire első körben gondolnánk. Ez egy könyv címe, és a könyvben ez egy áruház neve. Hölgyek öröme, mire is gondolhatunk itt, vajon mivel foglalkozik ez a könyv és ez az áruház. Mi jelenthet örömet a hölgyeknek?:) Hát ha figyelembe vesszük azt is, hogy áruházról van szó, nem is gondolhatunk másra, mint a vásárlásra, ugye?:) A Hölgyek Öröme egy ruházati áruház. Szóval, aki másra gondolt, az most térjen vissza a földre:)


A történet a 19 század végi Franciaországban játszódik a harmadik császárság idején, és egyrészt kicsit gazdasági oldalról mutatja be egy nagy áruház növekedését, azt, hogy hogyan lesz egy piciny a többi közt megbúvó boltból az egész negyedet leigázó, és egy egész háztömböt magába olvasztó óriási áruház, és ezalatt hogyan megy tönkre a környék kiskereskedelme. Másrészt azt is megismerhetjük, hogy hogyan viszonyulnak az emberek, a vevők, és a versenytársak az újdonsághoz, az új kihívásokhoz. Valamint bemutatja a nagyáruház életét, a dolgozók mindennapjait. A könyv annak, akit  valamennyire érdekel a gazdaság, szerintem egy roppant izgalmas regény, persze nem csak erről szól, van benne szerelem is. A főhősnőnk egy talpig becsületes, szegény lány, aki mindenáron meg akarja védeni becsületét, még akkor is ha ennek boldogtalanság az ára.


Számomra nagyon érdekes volt látni, hogy olyan 150 évvel ezelőtt szinte pont ugyanazok az események zajlottak le, mint napjainkban: a nagy tönkreteszi és elnyomja a kis boltokat, az emberek az újdonság, és az olcsóbb ár kedvéért folyamatosan visszajárnak és egyre népszerűbbé teszik a boltot, mely így egyre nagyobb és nagyobb bevételre tesz szert és egyre bővíti kínálatát, leginkább egy mai plázához tudnám hasonlítani. Kiderül az is, hogy ez a nagyáruház jobb körülményeket tud biztosítani dolgozói számára, mint a kisboltok, olyan ellátást és béren kívüli juttatást adott akkoriban a cég a könyv szerint, ami napjainkban már ritkaságszámba megy, sőt... pedig azt gondolnánk, hogy ahhoz képest manapság csak jobb lehet.


Szóval a könyv egy igazi regény, és nagyon érdekes, érdekes, mert olyan, hogy akár most is íródhatott volna, mert napjainkban is megállná a történet a helyét, és érdekes, mert a szerelmet és az érdeket, a  jóságot, erkölcsöt  és a pletykát, rosszindulatot szövi bele az áruház mindennapjainak bemutatásába.


Igazán csak ajánlani tudom mindenkinek:)

2 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_846162010. február 17. 10:25

    A három város trilogóiáján kívül az összes regényét olvastam Zolának, és mindet imádtam! Egyszerűen számomra ő az az író, akit nem tudok letenni. (Sokszor éjjel a konyhában a székről lefolyva olvastam) Mikor végeztem már nem tudom hány regényével, és az utolsó leghátuljában megtaláltam a családfát, és rájöttem, hogy ki kinek a rokona, hogy érnek össze a családi szálak, és hogy mikor kinek az életéről olvastam az nagyon érdekes volt! Egyszerűen imádtam, és szinte sajnáltam, hogy már nincs több regényem tőle. Lehet egyszer újra olvasom az összeset. :)))

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332010. február 17. 20:14

    Nekem ez az első könyv tőle:) de ez kifejezetten tettszett.

    VálaszTörlés