2009. november 27., péntek

62


Nem tudom, ki hogy van vele, de én szeretem a problémamegoldós dolgokat, vagyis megoldani a problémákat, mert az sikerélményt nyújt, ugyanakkor azzal, hogy elhárult egy probléma könnyebbé válik a dolgom. Azonban azt vettem észre, hogy ez kevéssé jellemző más emberekre a munkahelyemen, úgy vannak vele, hogy majd megoldódik magától, vagy megoldja más, mert nem az én feladatom ezzel foglalkozni, nem törődök vele, habár tudom, hogy nem jó így. Miért van az, hogy az emberek sokszor teljesen nélkülözik a logikus gondolkodást, sokszor még a józan paraszti észt is? Persze cserébe úgy tűnik azt választják, hogy hátha más sem törődik vele, és jó lesz így. Tudom én, hogy kis hal vagyok, nem vagyok semmiféle vezető, és ha be akarjuk tartani a hierarchiát, akkor aztán végképp semmi közöm ahhoz, hogy miért nem működik a rendszer úgy ahogy van, de engem mégiscsak zavar, szerintem ha a saját dolgomat könnyítem meg valamivel, azáltal, hogy ésszerűbben csinálom, akkor azt meg fogom próbálni. 


A napokban újra előkerült egy engem, mint felhasználót érintő fejlesztés, amelybe most egy picit bevontak, eddig nem, mert eddig nagyon jól meg tudták oldani elméleti anyagokból és olyan emberek közreműködésével, akik jól lehet ismerik a dolgokat, de gyakorlatban nem foglalkoznak vele mivel nem is az ő feladatuk. Szóval most eljutottak oda, hogy néhány gyakorlati kérdést is feltesznek, aztán így fény derült rá, hogy a gyakorlat és az elmélet nem mindig van köszönőviszonyban egymással, és ezért a fejlesztés egy része nem jó, persze már több mint félig elkészült, de most annyi új infót kaptak, hogy gyakorlatilag a felét átírhatják annak ami kész van. Nem tudom, hogy miért nem lehet már az elején bevonni a végfelhasználókat is?


Aztán ma újabb érdekes dologra lettem figyelmes, mindenki engedelmesen csinál egy olyan munkát, amely nem is kéne hogy létezzen, de senkiben fel nem merül a kérdés, hogy akkor mégis miért van ez?


Tudom én vagyok még túl kezdő és naiv, de én úgy gondolom, hogy az nem egy nyerő hozzáállás, hogy szarom le, még akkor sem, ha igazából semmivel nem lesz jobb, és nem is kapok érte semmit, mert megoldottam a problémát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése