2009. november 9., hétfő

rafi baki


Nem tudom más hogy van vele, de én ritkán figyelek oda a reklámok szövegére, amikor tvt nézek vagy rádiót hallgatok, és elég sokszor kell halljam, hogy egyáltalán felmerüljön bennem az, hogy na, mintha ezt már láttam volna. Van azonban néhány reklám, amely valamely oknál fogva jobban felkelti a figyelmemet, mint a többi. Az egyik ilyen reklám ami mostanában feltűnt reggelente megy a rádióban, és a közösen programját hirdeti a rafinak. A reklám elején egy kisgyerek kezd el mesét mondani, majd megszólal az ismert felnőtt hang, aki mondandóját így kezdi: "Az igazi mese most kezdődik...", és utána elmondja, hogy miről is szól ez az egész program. 


Nekem a fenti mondat azt jelenti, hogy tulajdonképpen az semmi, hogy egyszer volt, hol nem volt..., az igazi mese az amikor arról beszélnek, hogy kinek és hogyan akarnak segíteni abból a pénzből, ami összegyűlik. Kvázi az egész reklám arról szól, hogy add a pénzed, mi meg látszólag jótékonykodunk belőle. Nem értem, hogy nem tűnt ez fel annak a népes marketing és kreatív csapatnak, illetve a valószínűsíthetően létező tesztközönségnek, akivel a bank dolgozott, hogy a reklám mondanivalója teljesen más, mint amit ők mondani szeretnének. 


Én ezt a reklámot szinte minden reggel hallom a rádióban, és mivel már elég sokszor hallottam, így azt gondolom, hogy ennyiszer csak nem hallom már félre...

2 megjegyzés: