2009. november 19., csütörtök

nyelvtanulás


Nem tudom ki hogy van vele, de én egész addig roppant lelkes vagyok a nyelv tanulását illetően, amíg ténylegesen tanulni nem kell:) A bajok ott kezdődnek, amikor el kéne kezdeni tanulni, persze mondjuk nem mindig, de mostanában igen. Mostanság nincs kedvem hozzá, nem tudom rávenni magam, hogy leüljek magolni szavakat. A magolás különben sem az erősségem. Amikor iskolába jártam még, akkor sem tudtam egy verset normálisan és könnyen megtanulni, egy csomó szenvedésbe telt, mire összejött. Nagy derültséget okoztam mindig amikor otthon kikérdezték a verset, mert habár a tartalmát tök jól megtanultam pillanatok alatt, de amikor vissza kellett mondanom a verset, akkor valahogy nem sikerült ugyanazokat a szavakat használnom mint a költőnek, gyakorlatilag tökéletesen átköltöttem rokonértelmű szavakkal az egészet:)


 


Na azért nem vagyok reménytelen eset, meg tudok én tanulni verset is, meg idegen nyelvet is, az angol pl már elég jól megy:), de most a némettel szenvedek. Sok mindent megértek, és beszélni is merek, és tudok is folyékonyan már, csakhát nem biztos, hogy a német is megértené mit akarok mondani, mert nem biztos, hogy nyelvtanilag sikeresen állítom össze a mondatot. 


 


Mostanában annyira leültem, hogy bejárok az órákra, de gyakorlatilag ennél alig teszek többet azért, hogy haladjak a nyelvtudásom tökéletesítésével. A nyár elei lelkesedésem eltűnt, néha azt sem sikerül felidéznem amit tudok. Bónusz, hogy a tanárnőnk már megállapította, hogy Hollandiában jó munkát végzett a tanárunk, mert habár már elfelejtettem hollandul azt is amit tudtam, de tudat alatt néha a németbe holland nyelvtant és szavakat sikerül csempésznem. Ő ezt értékeli is, mondta lehetne erről akár egy tanulmányt is írni:), de nem hiszem, hogy egy nyelvvizsgán pl túl sok plusz pontot kapnék érte:)


 


Szóval valahogy vissza kéne kapjam a lelkesedésem a nyelvtanulás iránt...

12 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_846162009. november 19. 21:53

    Azé, mert nyelvtanilag nem tökéletes a mondatod, a németek nagyon is megértik mit akarsz! Kivéve, ha mondjuk a kötőhártyagyulladás szövődményeiről szeretnél pontos képet adni. :)) Egyébként meg miért kellett ez? Hetek óta a széken pihen az összes német cucc, rá se néztem, pedig addig nem kapom meg a diplomámat, amíg be nem vágom. Szóval ha a hajrán kívül más lelkesítést is találsz valahol, oszt meg velem, vagy küldj belőle nekem is, előre is köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332009. november 19. 22:21

    hát mert nekem is a diplomához kell:) amí így ott porosodik még a TO-n. Azért hozzáteszem, hogy németből még erős alapszinten vagyok csak, szóval lehet, hogy egy hétköznapi beszélgetés során a német azért nem értené meg amit mondok neki folyékonyan, mert még nem minden szó német abban amit mondok:) vagy egyszerűen ők arra amit mondani akarok nem azt a szót használnák. Mondjuk nekem a névelők a gyengéim, és azért az a nyelvtani helyességhez a németben igencsak kell:)

    VálaszTörlés
  3. Ismeretlen_1318062009. november 20. 7:25

    Jajj,itt mindenki a némettel szenved,mert én is! És ugyanaz a bajom mint Orhmi-nak,a névelők egyszerűen kiesnek a fejemből és kb minden azokok a nyomi névelőkön múlik :/ De ha nektek a diplomához kell akkor választhattok vagy nem? mert akkor miért nem az angol? Ha én választhattam volna tuti abból nyelvvizsgáznék!

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_1355332009. november 20. 8:52

    Hát esetemben azért, mert angolból már megvan, de kell még egy, és a német megy az angol után a legjobban:)

    VálaszTörlés
  5. Ismeretlen_1318062009. november 20. 21:12

    jesszus 2 kell! istenem h fogom én azt majd megcsinláni uhhh :/

    VálaszTörlés
  6. Ismeretlen_1355332009. november 21. 16:50

    mondjuk nem mindenhova, de nekem speciel igen:)

    VálaszTörlés
  7. Ismeretlen_846162009. november 22. 21:57

    Nekem csak egy kellene, és mivel ezt a nyelvet már tanultam általános iskolás koromban úgy 4 évet, voltam is olyan országban ahol ezt a nyelvet beszélik, ezért gondoltam, nem kezdek el nulláról megtanulni egy nyelvet.

    VálaszTörlés
  8. Ismeretlen_1318062009. november 22. 22:11

    én is azt tanultam állt.iskben,és ott még szerettem is,de most ááhh...PaFFF!

    VálaszTörlés
  9. Ismeretlen_846162009. november 23. 11:21

    Ria: "én is azt tanultam állt.iskben,és ott még szerettem is,de most ááhh...PaFFF!" érdekes, én is ugyanezt érzem. :))

    VálaszTörlés
  10. Ismeretlen_1355332009. november 23. 19:40

    Ma írtunk egy tesztet a rendhagyó múltidőkből, amire én egész hétvégén készülni akartam, de mivel itthon felejtettem a papírjaimat, így gyakorlatilag vasárnap este kb fél órát, és ma reggel amíg beérte egy másik felet készültem rá, szóval nem csodálkoznék, hogyha nem sikerül túl jól:) Egyébként én meg most egy csomó mindent sokkal logikusabbnak tartok, mint amikor gimiben tanultam, mert ott valahogy elvesztettem a fonalat, és egy idő után már kezdett összedőlni a ház. Most elárultak olyan szabályokat is, amiket akkor nem, mondván nincs rá szabály, közbe kiderült, hogy dehogynincs. Szóval egy jó tanár sokat számít...

    VálaszTörlés
  11. Ismeretlen_1318062009. november 23. 20:25

    Háát igen álltalánosban azért szerettem mert jó volt a tanár, a mostani viszont szívesebben beszél az étkezési szokásairól [és most nem viccelek O.o] mint a nyelvtanról, de azért év végén éretségizzünk,aztán meg tegyem le a nyelvvizsgát -.-! Ezért is járok külön tanárhoz, de úgy érzem ,hogy már behozhatatlan a lemaradás.
    Pl a névelőkre van szabály? mert azok a halálom, meg a sok ragozás ,múlt idő áhhh-.-

    VálaszTörlés
  12. Ismeretlen_1355332009. november 23. 22:56

    Igen, nekem is a gimis német tanárom házépítéséről többet tudtunk, mint arról,hogy hol járunk az anyagban, ezért sem érettségizett szinte senki németből. Egyébként van szabály, általában a die-s főnevekre van szabály, de vannak kivételek is. Pl e-re végződők ung-ra végződők általában die-k, de pl a Name az nem die:)

    VálaszTörlés