2009. november 5., csütörtök

távfűtés


Amikor néhány hete beszéltem a szolgáltatóval, akkor mondták nekem, amit már mástól is hallottam, hogy itt az a szokás, hogy szinte mindenki valami egészen minimálisra tekeri le a fűtését, mert szabályozható, és van rajta ilyen hőmennyiség mérő, vagy mi, ami alapján majd elszámolnak a szezon végén. Az emberektől azt hallottam, hogy rendszerint mindenki visszakap pénzt. A szolgáltatónál megtudtam azt is, hogy ennek az a jelentősége, hogy miután megállapítják, hogy mennyi hőt használtam el, utána azt is megállapítják, hogy mennyi lesz a következő szezonban a díjkategóriám, így aztán érdekem, hogy minél alacsonyabb fokozaton menjenek a radiátoraim. Hallgattam is rájuk, de mivel a házban a tetején indul a fűtés, én meg az aljában lakom, így ide már szinte langyos víz ér el a csövekben, úgyhogy nem mondhatnám, hogy átmelegszik a lakás, ha le vannak zárva a radiátorok, ugyanakkor úgy gondolom olyan irgalmatlan mennyiségű hőt akkor sem lennének képesek leadni, ha maximumra lennének tekerve.



Szóval igazából választhatok, betartom amit javasoltak a fűtőműveknél,  és szétfagyok, vagy vállalom a rizikót, és normál, élhető hőmérsékletet csinálok magamnak, még akkor is, ha ez esetleg majd magasabb számlákat eredményez. Remélem azzal csak rémisztgettek, hogy ha maximumon mennek a radiátorok, akkor 100 000-res lesz a fűtésszámla. Azért nem tekerem maximumra a radiátorokat, mert annyira nincs hideg. 



Én életem nagy részében távfűtéses lakásban laktam, és nem lehetett szabályozni a fűtést, ennek ellenére meleg volt, és a számla soha nem volt elviselhetetlenül magas, szóval ezeket elvárnám itt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése