2009. november 29., vasárnap

sztár, ami nincs

Most láttam ezt a filmet, ez egy Disney produkció, ami minden szokásos Disney jellemzőt tartalmaz, van romantika, mese, és tanulság is, illetve lehet belőle tanulni is.


A filmben pl teljesen érthető és látványos módon mutatja be az internetet, a szervert, a vírusirtót,  nagyjából én is ilyennek képzeltem el:), ugyancsak nagyon látványosan mutatja be azt, hogy milyen lehet az emberi képzelet, milyen különleges és csoda világot tudunk egy perc alatt elképzelni magunknak.


A film a tökéletességről szól, és arról, hogy a tökéletes mennyire nem az, hogy olyan, hogy tökéletes igazából nincs, mert lehetünk egyik dologban tökéletesek, vagy majdnem azok, de mindenben nem. A hologram, mivel egy program teljesen tökéletesre programozható, ugyanakkor mégis vannak korlátai. Például egy program lehet okos, tud gondolkodni, de nincs képzelete, és nem tud érezni érzéseket és a környezetet, nem tudja megélni a tanulás folyamatát, mindent egyből tud, és ezzel pont az emberei része hiányzik. Szóval a film azt mutatja meg, hogy lehet valami/valaki tökéletes de ez nem jelenti azt, hogy felhőtlenül boldog, és minden téren elégedett. A történet szerint a hologram mindennél jobban vágyik arra, hogy érezhesse az esőt, hogy érezze milyen az, amikor az esőcseppek hullanak ránk. Fura dolog, ha belegondolok, mivel ez nekünk teljesen természetes dolog, így nem is gondolunk arra, hogy milyen csodálatos érzés lehet ez annak, aki még életében nem érezte. Ez olyan lehet, mint egy trópusokon élő embernek, amikor a havat csak a tévében látja, és arra vágyik,hogy bárcsak egyszer érezhetné, és tapinthatná azt. Tulajdonképpen a vágyakról szól, arról, hogy az ember mindig arra vágyik, amit nem kaphat meg, és lehet, hogy amire igazából vágyik az ott van az orra előtt, csak nem veszi észre.


Szeretem a Disney filmeket, és fura, de talán sokkal inkább érthetőek a felnőttek számára, mint a gyerekeknek, mármint felnőttként már sokkal jobban megértem azt, amit mondani akar, sokkal több van benne, mint jópár felnőtteknek szóló történetben:)


Nem vagyok benne biztos, hogy sikerült azt leírnom, amit szerettem volna:), dehát ez van.


 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése