2010. augusztus 3., kedd

Erdélyben

Most egy kicsit részletesebben is mesélek az útról és képek is lesznek kedves Gia:)

Szóval reggel korán indultunk és szinte egész nap úton voltunk, Erdélyben a hegyi utakon valahogy lassabban halad az ember, mint itt a nagy laposon:) Utazásunkat a folyamatos eső is lassította, de még így is szép volt a Királyhágó, s nagyon nem semmi lesz az autópálya ha majd több hosszabb lesz mint 20 km, és nem úgy ér véget a semmi közepén, hogy onnan valami olyan úton kell bevergődni Tordára, hogy szinte azon aggódsz mikor esik szét a kocsi alattad:) Maros megyében még egy 40 perces araszolás, és dugó lassított, mint kiderült egy baleset volt az oka. Habár térkép, és gugli alapján Nyárádszereda felé a legrövidebb az út, azért azt nem ajánlanám senkinek, mert szörnyen rossz, és az útbaigazítás is úgy hangzik arra a kérdésre, hogy jó irányba megyünk e Szovátának, hogy igen, erre is lehet menni (gyanakodj, hogy valamit tudnak a helyiek). A Bucsinon aztán már sütött a nap, de a Gyergyói-medencében már megint eső fogadott. Felvertük a sátrat valahol a dagonya szélén, és átcipeltünk minden csomagot, ami fontos a kocsitól a sáron át a sátorig (mert a kocsit a rendezők nem engedték be a sár miatt). Aztán másnap, mivel már nem volt hely szervezet túrán, mi magunknak szerveztünk egy kis kulturális utazást, így megnéztünk egy kastélyt, egy kolostort, egy templomot.

Aztán másnap elmentünk a Gyilkos-tóhoz, és lesétáltunk a Békás-szoroba is, majd harmadik és negyedik nap Marosfőn jártunk, ahol megmásztuk a Feketerezt, vagyis jártunk rajta, igazából ez volt az egyetlen igazi túránk, ami közben mellesleg itt-ott lekapott a nap, közben hallgattuk a medvés és farkasos sztorikat, ugyanis arra azok is vannak (pedig ilyet csak amerikai filmekben láttam eddig és valahogy nem is gondoltam bele, hogy van Európában is, pedig egyre több, hiszen védett állatok), de közben táborhelyünkön is azt hallottuk, hogy éjszakánként egy medve járkál a tábor mellett, ami mellesleg Gy.szentmiklós szélén volt, így már vadászok is őrizték a sátrainkat.

Aztán hazafelé jövet beugrottunk Marosvásárhelyre, és ismét araszoltunk Nagyváradtól kb. 20 km-re egy félórát és több kilométert a dugóban, mert újabb baleset volt.

Szóval kb ennyi volt, szerintem nem volt rossz, szerencsénkre az eső sem esett végig. Még több képet találsz itt.

1. Ismeretlen_367292010. augusztus 4. 12:37

ájsze, el tudnék ott tengődni pár hetet.. :)

köszönet a képekért! jó volt nézegetni őket!

2. Ismeretlen_1355332010. augusztus 4. 21:08

Ugye:) én is el lettem volna Marosfőn az egyik nyaralóban még egy darabig:)

3. bakker, hát ez hihetetlen, szinte ugyanezeket a helyeket jártam végig! Nyenyenyenye a Lázár kastélyban két testőr áll a hátam mögött és én ülök az asztalfőn, mint királynő, jó, oké, nem tudtam, hogy oda nem szabadna leülni, azt már csak itthon mondta Hédike. :D

4. Ismeretlen_1355332010. augusztus 13. 16:12

@Thia amikor te voltál ott, akkor is énekeltek? Csak az volt a kár, hogy nem korhű zenét és nem korhű ruhában énekelt a srác. Egyébként mi is kipróbáltuk a székeket az asztal mellett oldalt, fogalmam sincs, hogy hogy fért ott el rendesen a lábuk.