2009. október 25., vasárnap

óraátállítás


Ugyebár ma van az első téli időszámítás szerinti nap, amit be kell, hogy valljam egy cseppet sem vártam. Szerintem tök' fölösleges átállni téli időszámításra, mit érünk vele? Ma mondjuk azt az érvet hallottam mellette, hogy ez az eredeti bioritmusunknak megfelelő idő, hát nem is tudom, mitől felel meg az én bioritmusomnak ez? Reggel korábban van világos, júj de jó, legalább nem sötétben ébredek fel, vagy megyek dolgozni, aztán délután meg korábban sötétedik, ez is júj de jó, mert így mire kiteszem a lábam a munkahelyről gyakorlatilag már teljesen sötét van, pedig a nap legjobb része ez lenne, amikor végre azt tudok csinálni amit akarok, s most mindezt tehetem éjszakai sötétben. De most tényleg, mit lelkesedjek ezért? Valahogy az én bioritmusomnak ez nem igazán felel meg, és szerintem a legtöbb városlakó ugyanígy van ezzel. 


Másfelől nagyon sajnálom szegény görögöket, akik körülbelül ugyanannyira vannak keletre mint mi, viszont náluk egy órával később van mint nálunk, akkor mi van az ő bioritmusukkal? Azzal nem törődik senki? Én ilyenkor mindig irigykedem az erdélyiekre, mert náluk délután egy órával tovább van világos, azt meg valahogy el bírnám viselni, hogy akkor világosodik, amikor éppen megyek dolgozni, cserébe azért, hogy még csak akkor kezd sötétedni, amikor kijövök a munkahelyről és még van egy órám, mielőtt vak sötét lesz. 


 


Szóval nem lehetne, hogy nálunk egész évben nyári időszámítás marad? A télivel úgy sem spórolunk egy fillért sem, ezt már mindenki nagyon jól tudja. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése