2010. szeptember 25., szombat

A nagy almateszt

Régi egyetemem általam soha meg nem látogatott karának egyik bemutatójára is elmentem, igazából itt kezdtem. Ide is csodásan egyszerűen jutottam el: a 61-es villamossal megállapítottam, hogy két megállót kell menni, így is tettem, azonban az első megállóból elindulva egyből megláttam, hogy ott van a bejárat, amit keresek, és most húzunk el mellette, na mindegy gondoltam, majd visszagyalogolok. Kicsit bambultam az arborétumban, vagyis inkább mellette, aztán bementem almát kóstolni, mert amit eredetileg kinéztem program gyanánt, azt lekéstem, és nem is találtam, így már eleve útbaigazítást a következő program megtalálásához kértem, meg is kaptam, menjek le egy fél emeletnyit, szálljak be a liftbe, menjek fel az elsőre, és ott a lift mellett meg is találom, lementem beszálltam a liftbe, felmentem az elsőre, mikor megérkeztem volna a lift fogta magát kiakadt és vissza lement a földszintre, majd újra megnyomtam az egyest és ezúttal célba is értem vele, egyébként a lift öregebbnek tűnt, mint maga az épület.


Na de a program nagyon is jó volt, tesztelhettem almát különböző szempontokat figyelembe véve, volt köztük olyan is, aminek még nincs is rendes neve, aztán megnéztük, hogy mennyire savas, mennyire kemény az alma, mennyi a cukor tartalma, és azt is megmutatták, hogy egy cseresznye megevéséhez mennyi erőt kell kifejteni, hogy a héját átszakítsuk és a húsát kiharapjuk, majd megrágjuk, vagy mennyi lé nyerhető ki egy almából (ennél egy kicsit tudományosabban mondták el ott, de nekem ennyi maradt meg:) bocsi:) ), azt is megtudtam, hogy a férfiak kevésbé szeretik az almát, mint a nők, és kedvenc almafajta nálunk a jonatán. Kóstoltam többféle lekvárt is, egyik finomabb, mint a másik, és például mostmár az is világos számomra, hogy a bodzának van termése is, amiből lekvár készül és az sötétlila, és nem csak a virágát használjuk fel. Nekem a hecsedli lekvár volt a kedvencem, de azt ismertem is, és szeretem is, a zölddió lekvár elég érdekes, de egyáltalán nem rossz, viszont a som például nem az esetem:), emlékeim szerint kóstolta még kökény és galagonya lekvárt is.


Azt tudtátok, hogy az alma erősen tisztító hatású, még a fogat is képes tisztítani, de a meggy is jó az arcbőrre? Rájöttem egyébként, hogy az élelmiszertudomány és a gyümölcskutatás is roppant érdekes tud lenni.


Egyébként visszafele már nem lifttel mentem, mert csak egy fél emeletet kellett legyalogolnom és már jó helyen is voltam:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése