2010. szeptember 5., vasárnap

Hirtelen gazdagság? Á dehogy.

Most olvastam ezt a nagyon friss bejegyzést, de nekem újdonság volt, és annyi minden jutott eszembe, hogy inkább itt írok "választ" és nem oda kommentelem ezt.


Szóval én már egész kicsi koromtól találkoztam ezekkel a cégekkel, több élményem is van róluk, és van amelyikről kicsit többet is tudok, mint a többiről.


Az Amway felénk annyira nem volt elterjedve, nem is nagyon ismerem, mellesleg nagyon sokáig azt hittem, hogy úgy kell írni, hogy MV:)


A Zeptert is nagyon rég óta ismerem, de soha nem fogta meg családunkat annyira, hogy belépjünk hozzájuk, egyszerűen túl drágának ítéltük meg, ahhoz, hogy sikert lehessen vele elérni, mondjuk ennek ellenére van és használok is ilyen edényt. Első élményem vele kapcsolatban egyébként egy olyan bemutató, ahol főztek mindenféle zöldséget gyümölcsöt natúron együtt, és megmondták, hogy mindennek megmarad a saját íze. Szerintem jó, hogy mondták, mert én nem jöttem volna rá, de a felnőttek, ezzel minden nagyon egyet is értettek, de szerintem mindennek egyforma íze volt, és semmi nem volt finom, szóval el kellett még telnie néhány évnek, mire megnőttem annyira, hogy értékelni tudjam a termékek tudását, de a mai napig tartom azt a véleményem, hogy natúron megfőtt ételek íze azért nem lesz érintetlen.


FLP (aloe): Hát az összes közül ez a legidegesítőbb stílusú. Több ízben voltam előadásokon, ahol a termékek mellett a céget is bemutatták, ami így már a tűréshatáromon túl tartó hosszúságú előadásokat jelentett, habár a győztes ilyen szempontból egy olyan előadás volt, ahol 3 különböző termékcsaládot és céget mutatott be egymás után egy nő nekünk, na ott már majdnem elaludtam és minden bajom volt. Szóval visszatérve az aloéra ott is a termékbemutató is elég hosszú volt, és nekem rendszerint az jött le, hogy túl drága, és inkább a Bionetnél maradok, ami ugyanilyen jó, csak olcsóbb, de itt még egyébként meggyőzőek voltak, aztán jött a cég toborzótisztje és elkezdett hülyeségeket beszélni, az első alkalommal egy olyan nő volt, aki marhára meg akart győzni, hogy milyen tuti a gazdagodás és hogy ő mennyire meggazdagodott már ebből, hiszen hatalmas házban lakik a Nagyerdőn és személyzete van, de nekem már túlzás volt az előadása, de azzal végképp kiverte a biztosítékot, amikor azt mondta, hogy két típusú ember van: szög és lekvár, a szög az aki csatlakozik a céghez, a lekvár az aki nem. A legutóbbi élményem pedig ugyancsak meggyőző volt addig, amíg a termékekről volt szó, aztán jött a pénzügyi része, ahol én néha majd leestem a székről a röhögéstől, hiszen akkora hülyeségeket beszélt az előadó és láttam, hogy rajtam kívül mégcsak fel sem tűnik senkinek sem, hogy egy két logikai és számítási bukfenc volt a dologban, és ha utánaszámolna bárki rájönne, hogy egyszerűen nem igaz, amit ott elmondtak. Persze tudom, hogy nem szakember tartotta az előadást, de azért nem ártott volna, ha legalább érti amiről beszél, aztán jöttek a vezetők, akik ebből már "meggazdagodtak", persze, láttam is rajtuk, hogy mennyire egészségesek és tudatosak, és alkalmazzák a szereiket, ezért látszott első ránézésre már egyből a magsavérnyomás és a túlsúly rajtuk, abszolút hiteltelenek voltak, és nagyon is ellenszenves, nem tudtak meggyőzni arról, hogy pillanatok alatt meggazdagszom majd én is.


Volt még egy cég, aminek a nevét nem is jegyeztem meg, leginkább piramisjátéknak nézett ki, mert semmi más dolgom nem lett volna, mint hogy befizetek egy rakat pénzt, aztán ráveszek másokat is ugyanerre, és csak ömleni fognak a milliók visszafele, ha elég embert veszek rá a csatlakozásra, és ráadásul még garantáltan mehetek nyaralni is a befizetett pénzemből. Végig azt vártam, hogy megtudjam, hogy tulajdonképpen mi is a cég lényege, mi a termék, és nekem mit kell csinálni, de igazából nem jöttem rá!


Most pedig jöjjön a kedvencem: Tupperware. Én még soha nem hallottam senkitől azt, hogy ez a cég azt mondta volna neki, hogy meggazdagodsz, és milliomos leszel, és a rendszere is másabb, mint az előzőeknek, nem pont olyan MLM. A termékeik jók, tele van vele a lakásom és sok kedvencem is van (zöldséghámozó és konzervnyitó például utánozhatatlan), anyukám foglalkozik is vele. Szóval elfogult vagyok:) és még a Jóbarátok is ebből isznak:). A benne ténykedők ezt általában mellékfoglalkozásként csinálják, habár ismerek főállásúakat is, azok meg is élnek belőle, de nem milliomosok, még a területi vezetők sem, és annál ott feljebb már nincs is. Mondják, hogy drága termékek, habár a Zepternél olcsóbbak. Olyat is hallottam már, hogy műanyag, és bármely boltban fillérekért megkapom ugyanazt, de ez nem így van, volt olyan aki a 100 forintos boltban megvette a kancsót, és mikor már a harmadik kancsó is szétment az első használat során úgy döntött, hogy hát mostmár szinte kifizetett annyit, hogy akár ebből meg is vehetett volna egy tupper kancsót, ami ha szétmegy a teától akkor ingyen ki is cserélik, így negyediknek már olyat vett és nem panaszkodott rá azóta. Most stratégiát váltott a cég, és ez nagyon bejön keleten, ott nagy forgalmat tud bonyolítani, mindig az olcsóbb dolgok fogynak, de azok sokszor nagyon, volt már olyan, hogy a gyárból a kamion egyből oda vitte a termékeket és nem a központi raktárba. Nincs olyan rengeteg munkatársa a cégnek, és nem is nő a számuk túl gyorsan de a cég forgalma  még a válság során is gyorsan nőtt. Végezetül megjegyzem, hogy ez egyik gyára ott van nem messze tőletek Gus:)

2 megjegyzés:

  1. Ismeretlen_560072010. szeptember 5. 1:07

    tupperware van nekünk is, ajándékba kaptuk őket. :-)

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332010. szeptember 5. 15:52

    @gus És használjátok is, vagy csak lom?:)

    VálaszTörlés