2010. június 16., szerda

Kapcsolati modell

Szerintetek milyen az ideális párkapcsolat? Az az ideális, ha az egyik fél teljesen alárendeli magát a másiknak? Vagy az az ideális, ha a gyerekeket elzárják a külvilágtól, és otthon nevelik őket? Az ideális családban a nő nem dolgozhat, csak takarítani és a családot kiszolgálni alkalmas? Attól jó feleség a feleség, ha ő vágja le a férje ura körmét még a lábáról is?


Számomra hihetetlen, de Amerikában vannak olyan családok akik a fenti szabályok szerint élnek, sőt találkoztam már itthon is hasonló gondolkodásmóddal. A kolleganőim közt is van olyan, aki teljesnek érezné úgy is az életét, ha nem lenne egész nap más dolga, csak a ház rendben tartása.


Én nem tudnám elképzelni azt, hogy a párom, vagy én egész nap otthon ülnénk, míg a másik dolgozik, és az lenne a legfőbb problémánk, hogy mikor töröltem le utoljára a port a szekrényről ma vagy tegnap, és persze mindezt önszántamból, és nem azért, mert mondjuk munkanélküli az, aki otthon van. Azt sem tudom elképzelni, hogy a párommal mi nem vagyunk egyenrangúak, hogy valamelyikünk folyamatosan és minden téren a másik alá van alárendelve, hogy rabszolgaként kiszolgálja a másikat.  Azt sem tudom elképzelni, hogy csak én dolgozom, és a páromnak nincs más dolga, csak az általam megkeresett pénz elköltése, mert ebben az esetben is az egyikünk rabszolga, csak ilyenkor nem az, aki otthon van, hanem az, aki nincs. Van abban a mondásban valami, hogy aki nem dolgozik az ne is egyék.


Azt sem gondolom egészségesnek, hogy a gyerek folyamatosan otthon legyen, és ne járjon iskolába, óvodába. Persze jó, ha a gyerek minél többet van a családjával, de attól függetlenül az egészséges fejlődéséhez hozzá tartozik az is, hogy kortársaival is együtt  töltsön bizonyos időt.

3 megjegyzés:

  1. Hát sajnos igaz és relativ. mindenkinek az az ideális amivel maga szimpatizál. vannak elvont emberek bizony. felénk sok olyan család van aki vallásosnak mondta magát (aztán később kiderült h dehogy) és semmilyen ünnepet nem tartottak, pláne karácsonyt ez miatt. erre fogták. aztán kiderült h csak az apa meg aza nya nem szereti, és gondolták akkor megfosszák az élménytől a gyerekeket is. na ez az igazi tahóság. Amúgy sem értem h egy ünnepet is miért kell szeretni? azt nem azért ünnepeljük mert szeretjük, vagy sem... hanem mert hagyomány és úgy dukál. Az alárendelt szerep is egyre hódít sajnos, én is úgy veszem észre kezdünk visszatérnia középkorba, de még azon nők esetében is fennáll akik dolgoznak. sztem a legtöbb azt hiszi h így meg ezzel tudja majd hosszútávon megtartani a férfit és behódol. pedig mint tudjuk ez marhaság. de hát mindig mondják h isten szereti a hülyéket meg az állatokat, különben nem gyártott volna belőlük ennyit! :))

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332010. június 17. 20:32

    Egyébként én is hallottam már olyan vallásról, ahol semmilyen ünnepet nem tartanak. Különben meg pont azt unják meg szerintem a férfiak, hogyha túlságosan körbe vannak nyalva, mert az egy idő után roppant zavaró, ha valaki a nap 24 órájában azt lesi, mit szeretnék, az már olyan, mint egy rabiga, a börtönben van 24 órás megfigyelés, és ki szeretne ott lenni?

    VálaszTörlés
  3. szerintem is zavaró, és nem birják az olyan nőket, max egy ideg a látszatért megjátszák. pedig egyre több a tapadós "utánfutó, pótkocsi" picsa, és sajnos az idősebb korosztályokból is. Nekem vagy 3-4 olyan barátnőm van akit értelmesnek hittem, közben ugyanezt csinálják. tapadnak a palira, nem baj ha az ellöki őket 10x, ők 30x is visszamásznak. áhh..

    VálaszTörlés