2010. június 23., szerda

Kinek van hala???

E-mailben kaptam az alábbi feladványt, melyet többé kevésbé sikerült megfejtenem, igaz egyszer már valamikor régen megcsináltam ezt a feladványt, de azóta már elfelejtettem, mi volt a megoldása. Szóval nekem ki jött egy megfejtés, de nem vagyok benne biztos, hogy a jó. Kíváncsi vagyok, nektek mi jön ki?



Van 5 különböző színű ház, mindenikben különböző nemzetiségű ember lakik, mindenik különböző italt iszik, mindenik különböző cigarettát szív és mindenik más állatot tart.




  1. Az angol a piros házban lakik.




  2. A svédnek kutyája van.




  3. A dán teát iszik.




  4. A zöld ház a fehér ház bal oldalán van.




  5. Aki Pall Mallt szív, annak kanárija van.




  6. A sárga házban lakó Dunhillt szív.




  7. A középső házban lakó ember tejet iszik.




  8. A norvég az első házban lakik.




  9. Aki Viceroyt szív a macskát tartó ember mellett lakik.




  10. Akinek lova van, a Dunhillt szívó mellett lakik.




  11. A Kentet szívó sört iszik.




  12. A német Kimet szív.




  13. A norvég a kék ház mellett lakik.




  14. A Viceroyt szívó szomszédja vizet iszik.




  15. A zöld házban lakó kávét iszik.




Szóval kinek van hala?

6 megjegyzés:

  1. a németnek van hala!!!!

    neked mi jött ki?

    VálaszTörlés
  2. Ismeretlen_1355332010. augusztus 14. 11:06

    @meztelencsiga már nem emlékszem, de majd megnézem, de a családban van akinek ugyanaz jött ki mint neked:)

    VálaszTörlés
  3. Ismeretlen_1318062010. augusztus 14. 23:46

    Na, jó lehet mondani, hogy hülye vagyok, de itt nem említenek halat, vagy igen csak teljesen elsiklok felette? Háromszor olvastam végig! De az is lehet, hogy becsapós a kérdés, szóval senkinek nincs hala..nem tudom :)

    VálaszTörlés
  4. Ismeretlen_1355332010. augusztus 15. 11:22

    @^^Miss Scherbatsky^^ Pont az a kérdés, hogy kinek van hala, így azt nem fogják megmondani:)

    VálaszTörlés
  5. Ismeretlen_1318062010. augusztus 17. 12:20

    Na ne mond? Azt hittem azzal kezdik? x) De az egész szövegbe sehol látom azt a szót hogy "hal"! Bár az ilyenbe sose voltam jó..:)

    VálaszTörlés
  6. Ismeretlen_1355332010. augusztus 17. 20:12

    @^^Miss Scherbatsky^^ hát igen, jól látod, hogy nem látod, ki kell sakkozni a dolgot:)

    VálaszTörlés