2010. május 22., szombat

akár kandi kamera is lehetett volna

Tegnap a vonaton amin akkora tömeg volt, hogy csak na, plusz 5-6 kocsi volt hozzáakasztva a normál szerelvényhez, ugyanis amiről én elfeledkeztem, mint ahogy sokan mások is, hogy most hétvégén van a Csíksomlyói Búcsú, és oda ez a vonat is szállította a vándorokat.


Szóval a vonaton rengeteg ember volt és nagyon nagy volt a mozgás, mindenki vándorolt föl alá a szerelvényben, ugyanis hátul voltak a külön kocsik a bárkocsi viszont elől. A vagon amiben ültem már modern gombbal nyitható ajtókkal volt felszerelve, mint az intercityk, ami 10-ből 9 embernek problémát jelentett. Ezért is gondolom azt, hogy akár kandi kamera is lehetett volna, mert az a 9 ember aki fennakadt a legkülönbözőbb módon nyitotta és zárta az ajtót: volt olyan aki feltépte  és dühösen ment tovább, volt olyan ki feltépte és diadalittasan vonult tovább, hogy milyen ügyes volt, és megmutatta annak a gonosz ajtónak, hogy ő az erősebb, volt aki miután feltépte megpróbálta visszazárni, ami már abszolút nem sikerült neki, ugyanis míg kinyitáskor az ajtó egy idő után már magától nyílt tovább, viszont amikor zárni próbálták, akkor is az ajtó vissza akart nyílni, és igazából az ajtó erősebb volt, mint az emberek. Volt olyan aki már szinte felcsimpaszkodott az ajtóra, úgy próbálta bezárni, a lábával a falnak támaszkodva. Előbb utóbb mindenkinek szóltak az ott ülők, hogy magától csukódik, akinek meg nem sikerült feltépni az ajtót annak meg mutatták, vagy mondták, hogy ott a gomb azzal nyílik. Volt olyan is aki ezen információ birtokában megnyálazta az ujját és úgy nyomta meg a gombot (egyértelműen övé lett az ott ülők különdíja, mert előtte ugyancsak ő volt az, aki a falnak támasztva a lábát próbálta becsukni az ajtót, amikor a másik irányba ment,  ő egyébként egy aranyos néni volt, aki be is jelentette, hogy ő már túl öreg az ilyen dolgokhoz való hozzáértéshez).


Az érdekes az volt, hogy a kornak semmi köze nem volt ahhoz, hogy meglátja e az ember a gombot az ajtó mellett ami világit vagy sem, a fiatalok éppúgy mint az idősek feltépték az ajtót. Jó tudom ez is olyan dolog, amivel ha még nem találkoztál akkor nem ismered,  de azért gyanakodhatsz, hogy ha egy üvegajtó nem nyílik könnyen, akkor lehet nem úgy kell nyitni, hogy simán elhúzod, hanem lehet szét kéne nézni, nem? Néhány éve én is bambán álltam a busz előtt, hogy az miért nem nyit nekem ajtót, ha megállt a kedvemért a megállóba, hogy fel tudjak rá szállni, amíg a össze nem raktam, hogy a buszvezető azt mutogatja nekem, hogy a gombot nyomjam meg ami nyitja az ajtót, de azóta eltelt néhány év és már mindenfele vannak gombbal nyitható ajtók buszon és vonaton az ország minden táján. Vagy nekem sikerült már túlzottan városi sznobbá válnom? Remélem nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése